Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 679 ggr
monsterpony
2017-01-22 09:44

god morgon 22/1

Grått och kring nollan var det här. Inte det minsta inspirerande väder. Jag får fokusera på att måla klart hallen istället. Andra strykningen av halva hallen kvar. Men först behövs det mer färg.

Hostan lägger sig mer och mer så med lite tur bör jag kunna rida i morgon. Först jul och sen två veckors sjukdom. Snacka om att ha abstinens!

Ha en skön söndag ute i Connemara-Sverige.

Annons:
Sassenach
2017-01-22 12:32
#1

Dagens! Andra tvättmaskinen för dagen igång, hölass hämtat och ligger i transporten. Nu blir det en grötlunch innan stallfix, hölasset kommer nog upp på skullen när golftävlingen är klar på tv. Ska försöka klämma in en promenad med hästen oxå, sedan om det bli till fots eller till häst får tiden utvisa. Här strålar solen, god eftermiddag!

Kjerulfia1
2017-01-22 12:46
#2

Först utsläp av pållar och sedan tömkörning i ridhuset med ponnyn. Det var en riktigt vacker soluppgång i morse, men nu har det mulnat på.

Kjerulfia1
2017-01-22 12:46
#3

Först utsläp av pållar och sedan tömkörning i ridhuset med ponnyn. Det var en riktigt vacker soluppgång i morse, men nu har det mulnat på.

Kjerulfia1
2017-01-22 12:46
#4

Först utsläp av pållar och sedan tömkörning i ridhuset med ponnyn. Det var en riktigt vacker soluppgång i morse, men nu har det mulnat på.

Kjerulfia1
2017-01-22 12:46
#5
MrsM
2017-01-22 12:47
#6

Bra väder för kreativitet på kontoret.. med vinterstudion på och en semla till kaffet. Bra dag.

Annons:
Kjerulfia1
2017-01-22 13:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#7

och till sist kanske bildkavalkaden funkar att få in. Det ville sig inte från mobilen, därav de många upprepade inläggen (men det förbättrar ju statistiken, eller hur GE? )

Akerberg
2017-01-22 14:50
#8

Fixardag hemma, dammsuga o städa i allmänhet. Inga hästar alls i sikte på flera veckor, känns lite konstigt när man de senaste elva åren varit i stallet ca 4 dagar i veckan, blir mycket tid över om man så säger

GE
2017-01-22 15:13
#9

#7 Det är kanon för statistiken 😃
För övrigt  skrattar jag inte direkt ihjäl mig idag. Ledig helg och ryggont är inte kul! Har preppat mig ordentligt nu, och ska försöka ta mig ut och handla lite! Det är ju bättre om man rör på sig, även om det inte känns så…

RC71
2017-01-22 17:10
#10

Skön söndag utan direkta "måsten". Läget under kontroll helt enkelt :)

Coromant
2017-01-22 18:12
#11

Idag har Mikaela ridit Coromant  för första gången sedan slutet av oktober. Han har haft problem med en bak kota. Efter ett antal veckor i sjukhage och sedan några veckor i vanliga hagen med kompisarna så blev det klartecken från veterinären att börja rida i skritt.

China har mjukstartat tävlingsåret med en LC:1 på Uppsala ponnyklubb idag. Det är ett läskigt ridhus men hon gjorde en bra runda på 67,96%.

Mellanbror2004
2017-01-22 22:45
#12

Hon är så söt. Själv tar jag ingen paus alls på vintern, några dagar vid vaccination endast.  En mycket rutinerad vän sa till mig, att så lite som våra hästar jobbar nuförtiden, är det mest egen ledighet som eftersträvas. Själv brukar jag lessna lite på sommaren , tycker det är bättre för mig,  då de rör sig mer på bete och hage.  Är underlaget dåligt, skrittar vi långt. Skritten är alldeles för undervärderad. Tänk bara hur mjuk och skön du känner dig efter en långprommis? Att sitta i sadeln gör mig också känslig för ändringar, isgalopper har vi tränat galoppen på mest nu och lite hoppning som är så kul, tillsammans med kalla långa skritturer, trevlig kväll önskar Annki

Upp till toppen
Annons: