Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 703 ggr
liljegren
2/3/17, 8:29 AM

God morgon 3/2

Tandläkaren står på dagens agenda. Att bita sönder tänder kan bli en lång procedur… För ponniernas del hoppas jag hinna med lite longerade och promenader innan det blir för mörkt.

Annons:
GE
2/3/17, 1:39 PM
#1

Kan bli dyrt också!

Har just vaknat efter en jobbig natt, men det känns inte som jag har sovit klart. Har väl med gråvädret att göra också. Kojväder sa alltid min farfar…

Till helgen är det reg/nat tävlingar i Borås. Sist jag kollade var det mer än 30 Connemaror anmälda, varav 1/3 svenskfödda :) Nån som bor i krokarna?

Tävlingar i Högbo är det också till helgen. Lokal på lördagen, lok/reg på söndagen. Närmare 20 Connemaror anmälda. Något för Gävleborgarna att bevaka?

Coromant
2/3/17, 3:36 PM
#2

Tråkigt väder och jätte halt på vägarna.

Ridning på hemmaplan ikväll. Alla tre ska få sin stund så det blir fredagkväll i stallet.

China och Kristin tränade dressyr igår på Ledingenäs, ett super fint ridhus inte allt för långt från oss. Det var första gången där och både ryttare och ponny gillade stället. På söndag blir det tävlingspremiär för China och Kristin, en klubbdressyr på Upk. 

Trevlig helg!

ambo
2/3/17, 6:24 PM
#3

Ute på isiga vägar för att försöka rasta en pigg connie. Målet var en lång bra galoppbacke vi har upp till ett fornminne som heter Rösaring. Magisk plats. Galopp upp hela vägen helt självmant och sen på hemvägen ser vi boxkompisen galoppa längs en åkerkant och efter det var det takta/småtrava snyggt i form hela vägen hem efter boxkompisen som låg typ 100 meter framför. 

Tur han är så mjuk och fin som en vit marshmallow att sitta på - brukar ha nödbromsen pelham på vintern men icke idag då jag körde snällbettet lite kaxigt. Fel val hehe. Ja hellre en pigg poni med lite power än tvärtom i allafall! Nu måste jag boka in ngn träning i ridhus snart för att riktigt kunna rasta av och även få lite input själv. Lutar väl åt Uppsala Ponnyklubb där de är så trevliga och korrekta gillar stället skarpt. Trevlig kväll alla!

Märit
2/3/17, 9:55 PM
#4

Men…! 20 connemaror anmälda till Högbo? Och jag är på SM-veckan i Söderhamn! Längdskidor och draghund.

GE
2/3/17, 11:40 PM
#5

#2 Kullersten -say no more! Jag slog omkull nere på torget när jag skule gå och köpa pizza. Som tur var gjorde jag inte illa mig…

Medan jag väntade på pizzan satt jag och surfade i mobilen och upptäckte en sak. Jag vet sedan tidigare att vinjettbilden inte syns i mobilversionen. Nu såg jag att de nålade trådarna inte heller syns. Man måste byta till full version för att se dem. Min knäppa telefon går tillbaka till mobilversion efter varje gång. Hur gör era?

GE
2/3/17, 11:49 PM
#6

Japp, exakt 20 om alla kommer till start, varav 12 från Gävleborg. Så synd att du är i Söderhamn just denna helg. Ja, inte synd, men du förstår vad jag menar ;)

Det går fler tåg, och det kanske finns andra som kan kolla lite extra? Ponnyn med det långa namnet, som står hos er, ska dit tex….

Annons:
Upp till toppen
Annons: