Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1218 ggr
GE
2017-02-16 05:53

God morgon 16 februari

Morrn! Tidig uppgång idag också. Besök på Capio Medocular väntar. Jag måtte väl ha fått första tiden för dagen, 07.30. Hoppas läkaren är riktigt vaken ;)

Sen får jag gå med solglasögon och tefatspupiller antar jag.. Man ska inte köra bil på 4 tim. Hoppas det går att cykla därifrån iallafall…

Ha en bra dag!

Annons:
Mellanbror2004
2017-02-16 08:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lite ansatt av förkylning och hosta, så ingen tränar-träning denna vecka, skulle tro att jag har det som de flesta, den vandrar runt i familj- och vänkrets.

Att bo nära, dvs alldeles intill, vid vissa perioder ett järnvägsbygge, gör att det nästan ständigt blir träning av läskiga saker för hästarna. Vi har ju fått en ny bred väg med mycket bra sikt, men de som hamnade på andra sidan har en väldigt tillfällig väg under en låg viadukt med kraftig sväng och vattenpumpar som  dunkar på hela tiden pga intilliggande bäck.

Igår när jag, Aran och inspänd Opal just var under denna bro, kommer byggbil i hög fart, pendeltåg i full fart (kan garantera att det var högt) ovanpå. Hade turen att Opal just var inspänd, för han fullkomligt satte sig ner och försökte hoppa iväg, lite som en hare. Jag hade full koll på snöret och hann snabbt få honom lugn och pussa lite på honom. Aran var som en klippa, han hade nu lärt sig från förra gången då vi brakade iväg under i full galopp. Sekunderna efter var allt lugnt igen, så jag måste bara berömma dessa duktiga hästar. Det var en något storögd kille i bilen också som nu fick se vilken kraft hästar har. För övrigt håller det på att bli så fint här, och vi kan tom nu trava lite lätt med handhäst uppför vår fina, höga järnvägsbro. Så träning och förtroende ger fantastiska resultat,  älskar mina fina hästar! Foto:Anna-Karin Wik, kanske träningen med denne lille kompis gjort O så fysiskt stark?

Kjerulfia1
2017-02-16 11:48
#2

Nu på morgonen har extapiloten ridit Melody, och det gick så bra. 

Piggelin men avspänd ponny och inga övningar ur den högre skolan ! Som extrapiloten sa, idag har vi ju kunnat komma till ridning.

kicki80
2017-02-16 19:35
#3

Nu känns det som att energin är tillbaka för att vara här inne igen… Haft en höst och vinter som varit tung och beslutet att dra ner på tempot blev ett måste.. Nu känns det äntligen som att jag börjat hitta tillbaka till lugnet… Jag har sålt iväg 2 hästar (kallblodstravare) och kvar nu har jag bara Rebell och Eloise (connemarorna). Dottern rider Rebell igen och det går jättebra han är så otroligt trevlig som läromästare bara ryttaren visar att hon har lite vilja ;).. Vi tar ett steg i taget men jag har lärt mig att bromsa upp ibland och känna efter hur det känns… Man kan inte jobba heltid och massa övertid och ha så många hästar så man inte hinner aktivera alla, inte när man har kravet på sig själv att alla hästar ska användas då går man tillslut in i väggen och vägen tillbaka är ganska jobbig… Nu längtar vi efter varma dagar och massa sol så vi kommer ut på lite skogspromenader…

Kjerulfia1
2017-02-16 19:45
#4

#3 Vad tråkigt att höra att livet gick i turbo utan kontroll. Vet hur det är, det gäller att sätta gränser och känna igen symptomen i tid för att inte hamna i fällan igen. Ha ögonen med och ta hand om dig !   

Kul att marorna är kvar :)

GE
2017-02-16 20:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#1 Jag tror unghästar mår bra, både psykist och fysiskt av att få tampas med varandra. Ena minten brottas de som besatta, nästa minut betar de stillsamt tillsammans. En bra grund inför vuxenlivet…

GE
2017-02-16 20:23
#6

#3 Härligt att du är på väg tillbaka! Inte bara hit till fokus, utan till själva livet!
Det är en konst i sig att brosma upp, och ta det lugnt ibland. Fortsätt så :)

Annons:
Coromant
2017-02-16 20:49
#7

I kväll har China varit på dressyr träning på Ledingenäs med Kristin. Dom fick mycket beröm och det är alltid roligt att åka med på träningen. Nästa gång blir det Chalmer som ska träna lite inför kommande tävling. Vi har planerat att åka till Gävle ponnyklubb i början på mars. Chalmer tränade på hemmaplan med Mikaela i kväll och han hade också varit jättefin. Coromant skrittar lite längre sträckor men vi tar det lugnt med honom.

liljegren
2017-02-16 20:50
#8

Vi fick ett abrupt uppvaknande imorse då en bilist kom i lite för hög hastighet samtidigt som herr älg var ute på morgonpromenad. Bilisten valde vårt staket och fortsatte rakt in i ett stenröse.. tur att hagen var tom.

GE
2017-02-17 07:48
#9

#8 Jösses! Somliga får lära sig att hålla ner farten den hårda vägen kan man såga!

liljegren
2017-02-17 16:25
#10

#9 ja.. gubben hade tur han med. Verkade förhållandevis oskadd :)

Upp till toppen
Annons: