Annons:
Etiketttävling-utställning-och-evenemang
Läst 763 ggr
monsterpony
2017-02-19 09:53

Connemaraåret 2017

Dags att blicka framåt lite kanske? Vad har du för planer för Connemaraåret 2017? Speciella mål och förhoppningar med din mara? Evenemang du tänker delta i eller besöka, med eller utan connemara?

Annons:
monsterpony
2017-02-19 09:56
#1

Själv är jag fortsatt ponnylös, men jag planerar att Connemara-skåda i vanlig ordning. Det blir nog en och annan ponnytävling i närområdet som vanligt. Utöver det har jag planerat in lokalutställningen i Holmtebo och riks på Grevagården. 

Hingstpremieringen är jag riktigt sugen på, men den ligger dåligt i tiden och sammanfaller med den jobbigaste tiden på jobbet. Det kommer att bero helt på i vilken fas jag är jobbmässigt och om jag kan ta mig tid att åka över dan, så det får bli ett sent beslut på det.

liljegren
2017-02-19 10:47
#2

Jag hoppas att alla fölningar går bra och komplikationsfritt samt att alla får vara friska och krya. Den lokala ponnyavelsföreningen ska ha lite utställningar jag hoppas ha tid att åka på samt att Rebell ska göra treårstest (om han är kvar så länge)

Kjerulfia1
2017-02-19 18:01
#3

Hm, jag hoppas på en avslappnad ponny ;) så vi kan komma igång med den "riktiga" träningen igen, sen kan allt hända. 

Avslappnad ponny är så jäkla fin, spänd ponny kan inte sortera bland alla intryck och då blir det mycket jobbigare för oss båda. 

Det går åt rätt håll, men man måste utrusta sig med en massa tålamod och rätt verktyg.

ambo
2017-02-19 20:33
#4

Holmtebo i maj ☺ ska försöka komma igång med lite träningar framöver. Dressyr bommar låga hinder. Vore kul testa Bro galopp som är öppen för allmänheten på måndagar typ 4 km bort från oss ☺ Sen Clifden i augusti med mina kids vi ska till the Point igen o rida connies på stränderna 😊

Upp till toppen
Annons: