Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 623 ggr
RC927
2017-02-22 13:20

God eftermiddag 22/2

Onödigt med det här vita…..som nu håller på att övergå i regn här! Min stallediga dag men måste vara beredd på att medryttare inte kan ta sig till stallet pga att bussarna inte går som de ska. I morse hade en buss på väg ifrån vårt område fastnat i en backe! Är det fortfarande bäst och billigast att testa för HWSD via USA? Någon som vet?

Annons:
Mellanbror2004
2017-02-22 15:47
#1

Håller helt med dig #0, ett riktigt skitväder, med den enda fördelen var att den tjocka blötsnön ordnade bra galoppvägar innan vi fick plogat. Opal hade jobbigt idag med all blötsnö som föll, även på oss. Så jag förstår honom, man hoppade till rejält själv i blåsten, då tunga grangrenar hängde över vägen och släppte eländet på oss. Efter en stund kom den sköna avslappningen med en lång frustning,  att man utmanar hästen är ju inte lika med att jag vill ha honom spänd länge, då kommer man ju inte till ridning. Tyvärr ingen Traudi-träning idag i Täby, man fick helt enkelt vara vuxen och förståndig, ett i-landsproblem får man väl säga att det är. Hoppas ni har bättre väder än Sth-området!

liljegren
2017-02-22 16:44
#2

Ja.. sk-t väder.. druttade omkull ordentligt på en isfläck som var ordentligt gömd under snön med grindarna i handen.. blev en trevlig stöt så jag behövde ju inte fundera på om jag kunde ta mig upp ;) Intressant att se hur hästarna väljer i detta väder.. några har bosatt sig i ligghallarna medan några inte verkar berörda alls.

GE
2017-02-22 19:15
#3

Håller med allaföregående! En blöt snöstorm drog fram här i morse, men det är ju så här nästan varje år. Bara att lida sig igenom. Snart kommer våren…

Skrivet i all hast på väg till jobbet 🌛

RC112
2017-02-22 19:38
#4

I Småland jobbar vi på med ösregnet. Men nu kommer det från skarp babord. ALLE MAN PÅ DÄCK!

__________________
Never let your memories be greater then your dreams... 

Upp till toppen
Annons: