Annons:
Etikettallmänt
Läst 598 ggr
Coromant
3/5/17, 5:49 PM

God eftermiddag

Idag har vi varit på Gävle ponnyklubb. Ponnydressyr stog på schemat. Kristin och Chalmer skulle tävla en LC men även prova på LB. I första klassen var Chalmer jättefin och det slutade med seger. Efter prisutdelning fick han en paus i transporten och sitt lunchhö. Andra klassen blev han lite trött men dom kämpade tillsammans och slutade på en andra plats. Två fina rosetter, segertäcke och flera andra fina saker till både ryttaren och hästen. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Annons:
Kjerulfia1
3/5/17, 6:46 PM
#1

Dagens mission blev en skogstur på ponnyn tillsammans med trygg kompis. Piggelin men avspänd ponny. Det var så härligt !

Mellanbror2004
3/5/17, 7:53 PM
#2

Grattis kompisar #0# så kul när det går finfint för folk man gillar! Vi syns ju snart.

Själv har jag varit lite xtrasnäll mot min yngsta son som haft en besvärlig operation. Rida hann jag så klart med ändå. Tänker på det Uffe Lind en gång sa, lite ungefär så här: glöm inte era äldre hästar, det tar så lång tid att få till en bra ridhäst. Nu har jag ridit Yuppie lite mer seriöst några veckor, och han är bara helt underbar, kom i galopp till hagöppningen när jag kom ner, då måste han ju gilla det vi gör. Vi tog ju en paus och jag var nog på väg att pensionera honom, han har ändå ridits regelbundet från knappa tre år, just för att han kändes trög. Sin fina kroppsform har han verkligen konserverat, kanske är det lite så våra connemaror är. Så pensioneringen den puttar vi på framtiden helt enkelt, trevlig kväll önskar jag!

GE
3/6/17, 8:10 AM
#3

#0 Grattis till Kristin och Chalmer, och till alla runt epipaget! Grattis också till Nelly och Gevas Chester från Uppsala Ponnyklubb, som vann LB kat C.

Upp till toppen
Annons: