Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 784 ggr
GE
2017-03-09 15:29

God Morgon 9 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snabba kast! Snöstorm igår, dis och plusgrader idag. Fåglarna kvittrar som tokiga! Tänk att det snart är 4 år sen jag köpte Romantica. Tiden flyger!

Nu ska jag njuta av att vara ledig ända till måndag :)

Annons:
RC71
2017-03-09 16:52
#1

Slaskigt som sjutton och kunderna tycker man ska kunna spå väder också. Snösulor av eller snösulor på… Jag har med åren lärt mej att överlåta det beslutet till kunden. Nu ska jag försöka tina upp!

Kjerulfia1
2017-03-09 21:13
#2

#1 Melody ska få vårpedikyr nästa vecka. Då åker snösulorna. 

Nu vill jag att snön ska försvinna, en var väl bra onödig just nu, så att vår ridbana blir ridbar. Annars gillar jag ju snö på vintern, men nu kan det få bli vår. Basta.

Mellanbror2004
2017-03-10 09:13
#3

#0# En dam med lite humör, kanske någon som behöver fostras? :)

GE
2017-03-10 13:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ja, precis ;) I det här fallet var det en slyngel som hade fräckheten att springa upp vid sidan och för nära. Mycket opassande tyckte hon! Se orginalbilden här ;)

Förutom vid ridning då hon är snabb att utnyttja ryttarens obalans, är hon ett under av godlynthet och lydighet. Hovslagaren brukar alltid klappa henne på huvudet och säga: Tänk om alla hästar vore lika snälla. Då skulle det vara lätt att vara hovslagare. Hon står blickstilla, rör inte en fena från början till slut. Vippar knappt på öronen ens. Jag tror hon skulle stå stilla även om hon var lös, men det har vi aldrig provat…

Upp till toppen
Annons: