Annons:
Etikettallmänt
Läst 715 ggr
Mellanbror2004
3/11/17, 9:12 AM

God morgon 11 mars

Vaknar i ett iskallt Norrby dom badar i sol, där dagsmeja säkerligen kommer lite senare. Tänk så blyga de blir utan familjen och ändå har Yuppie så rara grannar. Matvraket väntar på andra kompisar så att han också kan äta ute i underbara solen. Skönt att ha det lugnt och vara här. I går tömkörde vi på kvällen och inget gör en gladare än en busig tjugoåring som bara måste framåt på tömmen. Han är en prins att ha med sig. Tänk att man aldrig slutar att förundras att utveckling även går framåt fastän man är äldre. Nu kan vi tom stå kvar i formen i halten på utetitt, bara det är väl ett framsteg, 😃

Annons:
lil-sis
3/11/17, 11:13 AM
#1

Vill rida men det blir i april. Och iväg och träna… Men helgen ska ägnas åt två inlämningsuppgifter till svenska 3 så den blir klar. Sedan måste jag rätta nästan alla förra årets arbetsgivardeklarationer och konyrolluppgifterna till sex av åtta anställda. Känner att pengarna vi lagt på bokföringsbyrån var rätt bortkastade.

RC927
3/11/17, 12:53 PM
#2

Kört Pemberley till hoppkurs igår och idag. Ca 10 min bort,lagom långt. Kursen gick bra och nu blir förhoppningsvis vår volt snart bra så det kan hoppas hemma också mellan träningarna. Just nu är det ljuvligt väder!

Kjerulfia1
3/11/17, 3:26 PM
#3

Idag blev det tömkörning i ridhuset. Tjorvig i vänster varv, ville inte alls gå i form till en början. Men vi fick till skritt från början idag, och galopp i båda varven. 

Och det var en härlig promenad till och från ridhuset.

Mellanbror2004
3/11/17, 5:04 PM
#4

Så glad över min pigga, busiga , härliga, rara Yuppi❤ I morgon fortsätter vi , snart väntar Berits goda middag med vin, lyx för en hästägare, maken blev plötsligt hästskötare.

lil-sis
3/11/17, 7:35 PM
#5

#4 har ni åkt till Uffe länge?

Paloma II
3/11/17, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Idag har Rebecka och Mary varit i Botkyrka och tävlat och det blev fjärde placering i LC+ (95 cm) Det var första placeringen för dem :-) Paloma fick gå ett dressyrpass i solen innan vi åkte på tävling. Så skönt med solen som värmer :-)

Annons:
GE
3/12/17, 7:46 AM
#7

Grattis till Rebecka och Mary-Rose! Såg du några andra Connemaror där?

Mellanbror2004
3/12/17, 5:56 PM
#8

#5# Hej Anna? Jag har varit till Uffe 4 ggr sedan Camilla, Märit och Helen gjorde reklam för det. Själv har jag haft en helt underbar ridhelg med min häst. Tror nog att det är den bästa ridningen jag fått njuta av. Jag förvånas ändå över att man kan utvecklas när pållen nått 20 och är så glad i träningen. Kanske det bästa, att man lär så länge man lever och har kul med likasinnade vänner.

lil-sis
3/12/17, 6:00 PM
#9

#8 Då fortsätter du att åka dit? Vad roligt, då ses vi sen när jag orkar rida igen! Hoppas orka vara med på något av sommarlägren och sedan rida både veckoslut och en dag i veckan från hösten :-) Om jag piggar på mig väldigt snabbt kanske jag orkar rida i maj och juni redan, om vi hunnit renovera släpet :) Har mindre än 45min till Uffe med släp.

Mellanbror2004
3/12/17, 6:09 PM
#10

Var rädd om dig och din kropp. Vet att man är så hungrig att rida efter barnafödande.  Rider man regelbundet, fattas nåt när man varit utan det länge, Men bättre att vara cool och snäll mot sig då kommer inga bakslag. Vore kul att ses tycker jag, vi är ju lite udda där med våra connemaror, man vad gör det? På något sätt har man ändå lite respekt för de stora hästarna, fast det har avtagit med tiden. Det är bara att träna och jobba på, det finns ju inga genvägar. Njut nu så gott du kan av Er lilla baby!

lil-sis
3/12/17, 6:23 PM
#11

#10 Jag trivs himla bra på Norrby, det är ingen som anmärker på att man rider ponny och fast vi är på en helt annan nivå än de flesta andra känns det bra att träna med annat ekipage som på sommaren. Dessutom älskar jag att Uffe inte ser några begränsingar hos ponnyn, bara matten :-D Har börjat tömköra, typ 7 min… Tränar gärna sits och övergångar redan i maj och juni, ponnyn är ju ur form också, har inte ridit ordentligt sedan sommarlägret förra året…

Mellanbror2004
3/12/17, 6:48 PM
#12

Jag skulle gett skrittning företräde, det gör jag alltid om vi varit ifrån ett litet tag. Jag har aldrig varit med om att någon tränare kollat "ned". Det är bara mina  egna tankar. Tyvärr är det ju som du säger, ens egna brister som bromsar ibland, förhoppningsvis inte så mycket längre efter alla dessa år i sadeln. Det är resan tillsammans som ger glädjen. Så tar du åtta minuter sedan i tömkörningen :)!

Paloma II
3/12/17, 8:39 PM
#13

#8 nej inte vad jag kunde känna igen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: