Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1057 ggr
RC71
2017-03-19 08:43

Godmorgon 19 mars

Krispigt, soligt och bedövande vackert ute! Vaknade före tuppen så 07.30 var stallet mockat o klart. I dag ska jag försöka vila kroppen och göra så lite som möjligt. Kan vara en utmaning i sej ;) Ha en fin söndag!

Annons:
GE
2017-03-19 09:03
#1

Tidig uppgång här också. Var kallt (-5) för några timmar sen, men nu är det snart på nollan. Ska bli riktigt fint idag sägs det. Kanske ska man passa på och bada den vita ponnyn, eller rättare sagt den gråfläckiga ;) Vi får se vad lusten räcker till…

Ha en fin dag!

liljegren
2017-03-19 09:18
#2

Jag har ett par som nog skulle behöva sig ett bad, men det får duga med ryktsten och "bath-in-a-bottle", så det ska jag nog roa mig med idag.

lil-sis
2017-03-19 09:38
#3

Har varit ute och slängt ut lite hö. Eg behöver de knappt något men de såg hungriga ut :p Planen är att tömköra idag igen men med annat bett (rakt oledat utan port) och nosgrimma. När hon kör skolor över mark behövs det lite mer stadga i munnen. Ingen nosgrimma igår.

RC927
2017-03-19 16:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Härlig ridtur i sol igen! Nu blir man ju bortskämd!

RC927
2017-03-19 16:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Pemberley njuter i hagen efter hopplektion!0

Kjerulfia1
2017-03-19 19:06
#6

Tömkörning med bommar stod på schemat idag. En kort cavaletti och en separat markbom på ett annat ställe. Ponnyn skötte sig, verkade nästan lite loj, men gick fint över cavalettin.  Ingen stress utan travade över som hon aldrig gjort något annat. Markbommen användes både i trav och galopp. Inga konstigheter att anpassa steget i traven, men vi har lite att jobba på i galoppen. 

Efter dagens pass var det nakenpremiär i solskenet ett par timmar.

Annons:
Paloma II
2017-03-19 19:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Igår var ponnyerna på uteritt och idag var det premiär för Rebecka och Paloma för inomhusterräng. Paloma och Rebecka tyckte det var skoj så jag tror att det kan bli en utomhusträning också. När vi kom hem från träningen så blev det lunch och sedan dax för nästa häst. Rebecka red en dressyrlektion med Mary och fick prova på förvänd galopp som det klarade galant :-) Tror att Rebecka kommer somna ovaggad ikväll :-)

lil-sis
2017-03-20 08:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Lugnare ponny igår. Kunde tom slappna av lite i överlinjen. Tömkör korta pass, förstås men det kliar i fingrarna att få ordning på den vanliga snedheten. Tränger i höger varv och har alltså inte jobbat på att räta ut oliksidigheten under semestern. Typiskt ponnyston ;) Men hon var glad och lugn även i stallet och tittade inte ens på husses välplackade men konstiga släp som stod utanför stallet med byggstaket och annat. Idag hoppas jag kunna tömköra när han kommer hem men det beror på väder etc. Belysningen på ridbanan är inte klar och fortfarande pool på större delen så där vill vi inte vara…

Märit
2017-03-22 19:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Stort grattis till Patricia Strid och Wal's Ferros som denna dag fått nästan 62 % på debuten i Medelsvår B, dressyr storhäst. Hur många connemaror är det som tävlar så hög klass bland häst? Riktigt duktigt av Patricia som är 16 år och Ferros som är 12 år och precis över ponnyhöjd.

RC927
2017-03-22 19:42
#10

#9 Vad roligt. Han var ju i vårt stall en sommar för tillridning.Jag träffade tjejen som red till honom för några veckor sedan då Pemberley var på hoppträning!

GE
2017-03-23 08:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#9 Jag trodde att ryttaren var äldre och Ferros lite större. Nästan synd att han gick över om det var så nära, men jättekul att de tar sig fram så fint bland stora hästar!

Elin och Tigern (Gräns Tiger) kämpar på. Elin som numera är senior och rider stor häst, men sin lilla Tiger släpper hon inte. Förra året kvalade de in till MSV B. Bästa resultatet 62,7 % i MSV C:1.  De har startat två MSV B hittills med 57 resp 58%.  En hel del att jobba på,  men flera höjdpunkter i programmet summerade Elin…

Gräns Tiger f-05 e Grange Flynn Sparrow - Finney Master

Bilden är från 2015 då de fortfarande var ett ponnyekipage

Märit
2017-03-23 22:43
#12

#10 Ja det måste väl ha varit för bra länge sedan. Ferros var inte särskilt utbildad när Patricia fick honom för ungefär fem år sedan. Patricia har gjort ett stort jobb med Ferros, trots att hon var liten när de började.

Märit
2017-03-23 22:45
#13

#11 Kul att höra om Tiger, finns det fler?

Annons:
GE
2017-03-24 10:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hollywood Barbie Q har startat flera MSV B:2 på runt 60%. Hon är en D-ponny, f-07 e Juno Rory - Carnaby Patrick Hooligan.

Sen får du väl inte glömma eran egen uppfödning?  Bilden är från Gävle 2015. Då kom de 4:a i MSV C:1 på 63%. Har för mig han tog nån placering förra ået också.

Val's Coromant f-02 e Spinway Corona - Holiday Prince

GE
2017-03-24 10:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Fina Qrumelur ägnade förra året åt att hoppa tom 120 med matte Sara, och gå LB dressyr med en junior. Däremellan skogsmulle till Saras mamma Margareta.

Tidigare har han tävlat tom Msv B:2 med segrar och placeringar.

Qrumelur f-04 e Grange Flynn Sparrow - Finney Master

Märit
2017-03-24 20:18
#16

Kul att höra och visst har jag givetvis koll på pampiga Coromant!

Märit
2017-03-24 20:21
#17

Coromant och Ferros är halvbröder till Gondor. Han skulle nog också kunna något, men det behövs piloter… Jag har inte ens grönt kort (som om det skulle hjälpa).😜

Märit
2017-03-24 22:56
#18

#14 Barbie är utanför Sundvall nu.

Upp till toppen
Annons: