Annons:
Etiketthingstar
Läst 925 ggr
liljegren
2017-04-02 21:36

RC 3

Jag har alldeles för mycket tid över när jag fölvakar.. Någon som vill berätta mer om hingsten Conundrum of Millfields RC 3? För mig är han rätt anonym

Annons:
GE
2017-04-03 11:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Han är ett blankt papper för mig också, men jag är säker på att MrsM vet mer ;)

Conundrum of Millfields föddes på Irland, men såldes oregistrerad till England och Millfield, och fick därför stuterinamnet bakom istället för framför.

Född 1963 e Carna Dun u Mountain Lor. Död 1978.

Han har ett 30-tal registrerade avkommor. De bästa är helbröderna Leading Lord och Leading Lincoln, framgångsrika fälttävlansponnyer.  Båda med SM-medaljer i grenen. Leading Lord tog även en individuell placering under EM i Frankrike 1976.  På meritlistan en bronspeng i dressyr också. Leading Lincoln var med i guldlaget på NM 1990. Blue Bubble hette en annan duktig ponny (hoppning), och korsningen Jill tog ett SM-guld och ett SM-silver.

Lustigt nog tog sig flera av Mountain Lor's avkommor till Sverige. Helsyskonen Lambay Boy RC 24 och Moy Mount Lor (e Bridge Boy). Den senare blev bla mor till Citrin RC 186 och Lora (e Hummelbro Daf), som gick LA bland ridhästar.

Moy Grey Lor (e Carna Bobby) hittade också hit tillsammans med dottern Abbeyleix Doll (e Finney Master). som blev en duktig tävlingsponny.

Halvsystern Oldchapel Lass kom inte till Sverige. Inte heller hennes dotter Ginger, men två avkommor till Ginger gjorde det. Bob (e Island Hurricane) som vann SM i hoppning kat C år 2000, och dressyrponnyn Golden Tess (e Village King)

Bild: Jonte f-78 e Conundrum of Millfield u Råcksta Piette (1984)

GE
2017-04-03 11:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Golden Tess på SM 2015

Upp till toppen
Annons: