Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 961 ggr
GE
2017-04-09 17:50

God Kväll 9 april

Idag har det varit riktigt skönt  väder. Nu återstår att ladda inför natt 1 av 3.

Connemarorna har haft lite framgångar här och var i helgen. I Södertälje vanns tex en LA kat C av Kilgaravan Bluebell. I kat D kom Maumturk Boy 3:a och Hilltop Pearl  4:a. Ien annan LA kat C placerade sig Currabawn Honey Bee 2:a. Msv B kat D vanns av Tinnerath Lad före Hilltop Pearl.

I Ljungby vann Midnight Star II en LA kat C, och Kingstown Rebel kom 3:a i kat D.

I Åsebo vanns LB kat B av First Love. I kat D vann Devlish Grey Fox. LA kat C vanns av Hesperus Eagle, och i MSV B kat C tog Idylle hand om de blå rosetten.

I Trollhättan var det reg dressyr. i lagtävlansprogrammet (LA) kom Gräns Tabasco på 4:e plats på 72%. Precis utanför placering Lofty Fionnuala med 70% Premiär för Gräns Tabasco i  FEI inledande program. En 2:a plats på 68,8% blev resultatet.

Ha en bra kväll!

Annons:
Paloma II
2017-04-09 20:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Denna vecka har varit lite lugnare för Paloma då hon sträckte sig i bogen i Rimbo förra helgen. Massören var här i torsdags och masserade och körde med laser - det var mycket skönt tyckte Paloma. Massören kommer tillbaka på torsdag för en till session och då ska även Mary bli masserad :-) Mary tränar på inför hopptävlingen i Sundby 17/4 - då blir det LC och LB Hästarna får nu under två veckors tid gå ett pass i skrittmaskinen på fm och sen motioneras på kvällen för att bygga styrka och uthållighet :-) Det har varit ett underbart väder här idag - känner att jag har bränt mig ansiktet efter ha varit ute mestadels av dagen :-)

hanna-norrk
2017-04-09 22:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi var iväg på vårt första äventyr med lilla prinsen idag, löshoppning på närliggande ridklubb! Skötte sig utmärkt och hoppade över förväntan, hemma brukar han inte bry sig nämnvärt om att lyfta tassarna alla gånger;) 3 årstestet närmar sig!

liljegren
2017-04-09 22:09
#3

Rebell sköter sig bra i sitt nya hem. Alltid roligt att få höra hur det går och extra roligt då det är rebell :)

Mellanbror2004
2017-04-09 22:52
#4

Vad är det som gör att min förening inte ens kan hålla tider så man undandrar sig kritik? Kan man inte göra något rätt?

GE
2017-04-12 11:59
#5

Framför allt är det fullständigt onödigt att “mata pöbeln” med en sådan karamell! Har man gjort till sin livsuppgift att sabotera för en förening genom ett notoriskt felsökande, är det såklart alldeles för bra för att få passera obemärkt. Naturligtvis måste det basuneras ut som värsta skandalen ever och bevis på ineffktivitet och inkompetens. Kunde man förvänta något annat? Skulle inte förvåna mig om det har gått iväg ett antal mail "à la måfå" i ämnet till myndigheterna också.

Det som däremot förvånar mig är att det finns uppfödare som står med sina namn bakom sidan, men som säger sig inte sympatisera? Hur går det ihop? För mig blir det som att stödja Fria Tider, och samtidigt förneka invandrarfientlighet. Har man inte ett ansvar för det som skrivs på en sida som man stödjer med sitt namn? Eller kan man svära sig fri  genom att säga, jag vet inte vad som skrivs, jag läser aldrig..

Varför är man då med i en sån sammanslutning?

GE
2017-04-12 12:01
#6

Sen kan man också fundera på det här med återbetalningen till hingstägarna som valde att stryka sig från avelsvärderingen Tänk vilket liv det hade blivit om SCS valt att betala tillbaka halva avgiften? Eller inte betalat tillbaka något alls? Det hade blivit en större rubrik, och Ridsport hade förmodligen fått ett hett insidertips också!

Kanske regleras det till och med av punkt 5? Dvs rätt till ändringar förbehålles arrangören? När en jag känner råkade ut för en trafikolycka, blev hon tvungen att stryka sin hingst från en värdering. Hon fick tillbaka hela anmälningsavgiften. Av ren snällhet från arrangören. Värderingen var inte inställd, och hingsten var inte sjuk, så de hade inte behövt betala tillbaka något. Jag såg inga skriverier om ett fatalt regelbrott den gången, men det är väl för att den föreningen inte har några motståndare i form av målsökande robotar…

Annons:
GE
2017-04-12 12:23
#7

Annars är jag FÖR felsökning!

När SCS anklagades för att undvika att ta med tävlingsresultat på hästar som tillhörde fel personer, bestämde jag mig för att göra en egen research. Det tog inte så lång stund för mig att komma på att det berodde hur registreringsnumren var inlagda i tävlingsdatabasen.

http://connemaraponny.ifokus.se/discussions/5582508cce12c47513001221-fastnat-med-nabben-i-bla-basen

SH bekräftade att överföringen inte fungerade fullt ut, samt att SCS inte hade något alls med saken att göra. Jag är säker på att med lite god vilja hade man lika snabbt kommit fram till den verkliga orsaken, förmodligen snabbare. Nu blev det istället en klatchig rubrik och en ren lögn som publicerades som sanning.

Som sagt, felsökning är aldrig fel ;)

Mellanbror2004
2017-04-12 12:24
#8

Du skriver Gerd flera av mina tankar. Att hålla tider är ju det man måste göra. Eftersom valet för de ständigt kritiserande är ju att hitta något fel, en livsuppgift för en del, måste man göra det lite enklare för sig som förening, och hålla dem. Precis som med det mesta här i livet så går det går det även att hitta fel,  det är ett som är säkert, när hela ens syre går ut på att användas till det. Alltid finns det nå´t litet skit att hacka ner på, om man vill det.

GE
2017-04-12 14:02
#9

Hypoxi är ett mycket allvarligt tillstånd. Dåligt omdöme och irrationellt beteende  är några av symptomen. Patienter med syrebrist är svåra att behandla, eftersom de inte förstår att de behöver hjälp. De slåss mot syrgasmasken i vild förtvivlan.

Märit
2017-04-12 21:03
#10

Jag hänger inte med. Något jag missat?

starrhult
2017-04-12 21:16
#11

#9 - håller med. Det är ju en "damn if you do - damn if you don't" situation där det inte går att göra "rätt"😈 Märit - Connemara.nu i farten….

Märit
2017-04-12 22:57
#12

#11 Jag läser inte där.

Hagalyckan
2017-04-13 07:45
#13

#5 Gerd, här behöver inte gå iväg något på måfå för här vet man med säkerhet hur det förhåller sig. Motsatsförhållande till det refererar till.

#8 Annki, Du är den som står bakom att det ska publiceras en kallelse så sent som 14 dagar innan mötet på SCS hemsida. Synd att det inte fungerar med publiceringen av densamma på rätt tid. Man har ju vetat ganska länge när mötet skall genomföras.

#11 Kristina, det går att göra rätt om bara viljan och kunskapen finns.

Annons:
Mellanbror2004
2017-04-13 08:17
#14

#13# Att ha saklig kritik mot sin förening är en sak, att förfölja i åratal är en helt annan.

GE
2017-04-13 09:36
#15

Nu var det väl inte kallelsen som publicerades för sent, utan föredragningslistan, som kom in ett dygn försent. Slarvigt absolut, men är det verkligen nåt att basunera ut? Vad ligger egentligen bakom denna besatthet att förfölja & förlöjliga?

Om viljan och kunskapen finns går det att göra rätt. Det är så sant, och därför kan man inte låta bli att undra varför lögnen om tävlingsresultaten (#7) serverades som dagens sanning på punkt.nu? Kunskap finns definitivt i gruppen, men viljan att göra rätt? Ett mail till SH den gången hade snabbt givit svar ang de uteblivna resultaten.

GE
2017-04-19 08:58
#16

Tittade på en annan rasförenings föredragningslista till sitt årsmöte. De har gjort likadant som SCS, dvs kopierat texten från sina stadgar. Enligt en viss sida är det inte tillräckligt, eftersom alla kan läsa just den texten varje dag på året. Det som ska stå på föredragningslistan är det som ska tas upp på den aktuella stämman.

Några exempel på fadäser:

  • Det finns inte ett årtal på en enda punkt.

  • Det står “samordnade organisationer”, inte vilka organisationer det gäller.

  • Det står “förslag från enskild medlem”, inte vilka förslag som ska tas upp

Vad som skiljer är i stort sett "ev arvoden” preciseras att gälla styrelseledamöter och/eller funktionärer.

Man har med  “stämman avslutas”, men inte “stämman öppnas”. De väljer ordförande som punkt 1.  Hur ska det gå kära vänner?

Man har inte heller tagit med den punkt i stadgarna som avser medlemsavgift för kommande kalenderår. Gratis medlemskap?

Tänk vilka skrämmande stora fel av den rasföreningen! ;) Hoppas de inte har ett gäng paragrafryttare efter sig, som notoriskt felsöker deras hemsida. Isåntfall  ligger väl redan en anmälan om inkompetens hos länsstyrelsen…

Upp till toppen
Annons: