Annons:
Etikettlek-och-tävling
Läst 1324 ggr
GE
4/12/17, 2:44 PM

Ett fint gammalt sto (nöt)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad heter detta fina gamla sto, som bla blev mor till en godkänd hingst.

Ledtråden ni får är att fölet på bilden tillhör sin fars andra årgång i Sverige. Fölet blev sedemera en duktig dressyrponny med SM-medaljer på meritlistan. Kanske kommer det fler ledtrådar senare i vecka. kanske inte. Beroende på intresset ;)

Eftersom bilden förmodligen har varit med i någon tidning, får ni skicka svaret i ett meddelande istället för att svara i tråden.

Den första som kommer in med rätt svar på både sto och föl. får en månads Insider Skriv här så fort ni skickat iväg meddelandet, så vi alla kan se tiden.

Annons:
liljegren
4/12/17, 3:59 PM
#1

Jag är inte alls bra på sånt här så jag kan säga på en gång att jag behöver fler ledtrådar ;)

starrhult
4/13/17, 6:15 AM
#2

Jättefina båda två - men det är för svårt för mig..

Märit
4/13/17, 8:56 AM
#3

Jag kan inte heller min connemarahistoria fastän jag kom med ca -70. Jag skyller på mitt 20-åriga uppehåll från hästar. Men jag tycker att det är jätteroligt att fundera och följa!

GE
4/13/17, 12:01 PM
#4

Ska fundera ut nåt under dagen.  Säger så länge att det är ett importerat sto, som på den här bilden hade kommit upp en bit i åren ;)

liljegren
4/13/17, 7:56 PM
#5

Nu har jag suttit och letat utan framgång.. jag behöver mer ledtrådar;)

GE
4/13/17, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

De här två championatsegrarna har inget saken att göra. De är inte släkt, men genom en av dem går det att få en hint, som kan leda fram till stoets namn. 

Vet du ponnyernas namn, eller vill gissa, skicka ett meddelande. Jag kommer att svara JA eller NEJ men inget mer….

Ny ledtråd i morgon

Annons:
GE
4/14/17, 9:13 PM
#7

Rätt svar har inkommit nu. Grattis monsterpony! Eftersom jag hade funderat ut en ny ledtråd lägger jag ut den också. Nu kan ni gissa hej vilt i tråden ;)

Stoets första svenskfödda blev, även hon, mor till en mycket duktig dressyrponny. Med flera Medaljer, och höjdpunkten torde medaljen vid en speciell resa ha varit. Speciell sett med Connemaraögon ;)

liljegren
4/15/17, 10:42 AM
#8

Jag har ingen aning om vad det kan vara för resa eller vad det är för ponnyer.. är den ena möjligen grafit? Eller är jag ute och snurrar? Har lite olika spår.. är det en irländsk import vi pratar om?

GE
4/15/17, 11:02 AM
#9

Nej, det är inte Brolötens Grafit. Stoet är en irländsk import, ja..

liljegren
4/15/17, 11:07 AM
#10

Nu har jag verkligen försökt leta och hoppas jag har rätt :) windy cove ladyfriend?

liljegren
4/15/17, 11:11 AM
#11

Och fölet skulle då kunna vara dale wind

GE
4/15/17, 8:19 PM
#12

Rätt på båda! Vad tog du det på?

För dom som vill veta. De båda champisarna  var Gräns Robin och Hummelbro Boll. Ledtråden var att Gräns Robins mamma hette Grey Ladyfiend.

Ofelia (e Finney Master) var Windy Cove Ladyfriends förstfödda (moderlivsimp) i Sverige. Hon blev mor till Enterprise (e Millfield Ensign), en C-ponny som 1989 red alla kval bland D-ponnyer. Det gjorde han så bra att han blev uttagen till EM-laget. Ett lagbrons blev det den gången därborta i Millstreet på Irland ;)

liljegren
4/15/17, 8:34 PM
#13

Flera omgångar i letande på olika sidor med resultat från ponnysm. Jag körde fast på enterprise men då att han skulle vara fölet på bilden och fick inte ihop de andra ledtrådarna. Hade jag varit smart hade jag läst din artikel här på iFokus om sm medaljörer först ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: