Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 529 ggr
GE
2017-04-18 14:40

God eftermiddag 18 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aprilvädret fortsätter. I natt var det full snöstorm runt Uppsala, men tack och lov är snön borta nu. Solen skiner men det är bara nån grad plus.

Nu längtar man verkligen…

Annons:
RC927
2017-04-18 17:22
#1

Ja, det var inte så lätt att fylla vatten i hagarna idag! Fruset först….. Nu måste det vända! Tömkörning idag. Det gick bra för båda.

Mellanbror2004
2017-04-18 21:07
#2

Utled på den skitkalla vintern, stackars frysta pensér, sega och ihärdiga som connemaror. Hästarna har haft det otroligt jobbigt idag, militärer i ständiga strömmar och plankbygge med lyftkranar alldeles bredvid. Stackars chefen/Aran har varit så upphetsad så maten har varit ointressant. Sedan fick jag en riktig resa med Opal, tackar alltid någon däruppe som håller fast mig i sadeln efter skräckrusningen. Ska skriva ett trevligt brev till  militärmakten och be de unga soldaterna jollra lite med hästarna när de går förbi. Något som jag inte kan träna själv.

Märit
2017-04-18 22:59
#3

Här har det putsats ridstövlar och tvättats ridbyxor och jacka att rida i. Det är snart dags för första ridlektionen på väldigt länge. Imorgon får jag snygga till hästens utrustning. Det är den blågögd gräddvita pålen som ska visa vad matten kan eller inte kan…

liljegren
2017-04-18 23:08
#4

Maken fölvakade natten till idag så jag fick sova! SÅ skönt! Var på möte med lokala ponnyavelsföreningen på em. De har haft lite aktiviteter och har en del inplanerat! Roligt när det händer saker :)

Upp till toppen
Annons: