Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 596 ggr
Märit
2017-05-06 07:22

Godmorgon 6 maj

Igår 22 grader idag går det ner under tvåsiffrigt och till veckan hotas med snöblask! Nåja, vädret duger för hagbygge. Vi hyr jordborr och hoppas att många hjälper! Det ska bli så fint med fräscha hagar och de ligger närmre än några vi släpper till andra hästägare! Ha en fin dag!

Annons:
GE
2017-05-06 07:59
#1

Det var halvkyligt på cykelturen hem (+10), men man blir ju bortskämd snabbt!
Har haft stallförbud ett tag pga ögat, men i morgon är det över :)

Ha en bra dag!

Coromant
2017-05-06 17:04
#2

Lite kyligare här också idag. Vi har haft städdag i stallet som avslutades med korvgrillning och fika.

Chalmer har varit på besök hos Cindy som är osteopat och superbra tycker vi och hästarna.  Han fick en skön behandling, han stod och blundade och njöt. Imorgon är det dags för China, hon har varit där förut och gillar det verkligen. 

Nästa helg är Coromant anmäld till Norrtäljes hästhoppning . Det ska bli spännande och se om han är med på det men hoppa hemma har blivit väldigt roligt.   Skönt att det finns lite lägre klasser för häst nu, det känns bra att börja med.  Vi har varit i Norrtälje många gånger men bara på dressyr och det brukar alltid vara trevligt!

RC71
2017-05-06 18:32
#3

Hagfix här också i dag. Känns som en "never ending story". Alltid är det några stolpar som behöver stolpas om och isolatorer som behöver bytas innan betessläpp.

ambo
2017-05-06 19:17
#4

Cindy Osteopat är toppen! Anser att osteopater fixar helheten till skillnad från kiro equi mfl som mest släcker bränder. Det handlar om att se hela hästen i strukturer. Passar mig som arkitekt 😉 Här är det Ambo på upptag han känns fräsch :) och nya hästen Clintano funkar super :)

Kjerulfia1
2017-05-06 21:44
#5

Idag hade jag både utsläpp och insläpp. Hur tänkte jag där när jag tog extrapsset? 

Iallafall, full stalldag och Melody och jag tränade krumelurer. Nu grejar vi skänkelvikningar i skritt, och öppnor i både skritt och trav. Kan ju låta lätt som en plätt, men vi har vandrat en knagglig stig för att komma hit. Det är onekligen en speciell ponny. Jättesvårt det där när de är både väldigt känsliga och osäkra som individer.

GE
2017-05-06 21:48
#6

#6 Sexårsperioden! Say no more. Nu blir det bara bättre och bättre ;)

Annons:
MariaSaga
2017-05-07 01:13
#7

Om det är den cindy jag tror så har jag också haft henne till en häst. Var inte imponerad alls men hon kanske är bättre nu. Detta var runt 4 år sedan

Upp till toppen
Annons: