Annons:
Etikettallmänt
Läst 545 ggr
Coromant
5/29/17, 1:14 PM

God eftermiddad 29/5

Ledig eftermiddag idag.  Skönt efter gårdagens resa till Holmtebo.  Vi hade en jätte härlig dag ,  även min pappa följde med.  Chalmer  var som vanligt underbar att ha med sej,  snäll att köra och även stå på transporten mellan klasserna.  Han var jättefin i whp där han fick omdömet "bästa hopp ponny" tyvärr trillade en bom ner men han fick en fin tredje placering.  Även ridklassen gick jättebra men där räckte han inte till riktigt.  Utställningen valde vi att stryka då han blev trött efter dom två starterna. 

Ett underbart ställe och jättefint ordnat gör att vi gärna åker tillbaka om det blir tävlingar igen. 

Idag får gänget ta det lite lugnt ev en liten tur ut i skogen.

Annons:
liljegren
5/29/17, 1:17 PM
#1

Härligt att det gick bra :) du har inga bilder du vill dela med dig av? :) Solen skiner i roslagen och det fläktar skönt!

Kjerulfia1
5/29/17, 4:42 PM
#2

Idag var Sadeldoktorn ute och kollade sadlarna. De låg som en smäck, så jag var nöjd och glad, plus att han tog med sig två sadlar jag hade liggande hemma. Jag har ju tänkt att sälja dem, men det blir ju inte av om man ska mecka med det själv.  Så nu får vi se hur lätt eller svårsålda dom är. Han träffar du definitivt fler folk som letar sadel än jag.  

Sedan blev det en tur i skogen, och imorgon blir det äntligen Lotta-träning ! Det ska bli SÅ kul.

monsterpony
5/29/17, 5:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#0 Det var kul att ni kom hela långa vägen. Och Chalmer var så fin, som vanligt. Synd bara att värmen kunde få den bästa ponnyn att börja sloka. Det blev lite bättre framåt eftermiddagen när solen gick i moln.

Stort tack till alla som på ett eller annat sätt deltog till en mycket trevlig tillställning.

Märit
5/30/17, 11:47 PM
#4

Jättesynd att vi inte var där också, men denna tid på på året är verkligen hopplös när det gäller "lönearbete" också! Ser fram emot fria kommande vårar! Två yrkesarbetande vårar kvar planerar jag.

Upp till toppen
Annons: