Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 826 ggr
Kjerulfia1
6/5/17, 1:20 PM

God dag 5 juni

På förmiddagen idag har vi hunnit med en dressyrträning för Lotta. Ponnyn skötte sig riktigt bra, och även jag. Galoppen var riktigt sansad och fin (hon har ju gärna sprungit iväg där). Traven fick vi lugn och taktmässig. Så nu är det bara att fortsätta träna på. 

Melody är så jäkla rolig att rida när allt funkar som det ska. Poletterna har ju trillat ned i strilande fart under senvåren. Nu vill jag bara komma igång med hoppningen igen  också, men man får ta sig själv i örat ibland och säga, ta en sak i taget. 

Dressyren ska funka först, sedan ska det funka med bommar innan vi lägger upp hinder. Det är ju inte så att hon är obegåvad vad gäller hoppning, snarare tvärt om, men hon måste lära sig att vänta och ta en sak i taget.

Annons:
GE
6/5/17, 6:03 PM
#1

Sovit gott med ett härligt regn utanför fönstret. Nu pigg och taggad inför natt 2…

Tänk att saker ska vara så svåra att fatta/acceptera för vissa. Riksen blev inställd. Mycket tråkigt men eftersom inga resultat fn är avelsvärderingsgrundande, är det kanske inte ett så märkligt beslut? Det kan ju ha gjort att en del backat, vilket i sin tur kan ha gjort att det blivit färre till tävlingarna också. När sen arrangören höjde hyran rejält för tävlingarna, fanns det väl inte så mycket annat att göra än att ställa in dem. Stora utgifter och inga inkomster är inget bra. Mycket tråkigt det med, men kanske lika bra. Proppen hade inte ens kommit ut i TDB (stod som antagen) i mitten av maj. Fast den var granskad, godkänd av distriktet och allt.

Så har en gammal herre fått galoppera vidare till de evigt  gröna ängarna 😕
Idholmens Matador RC 78 f 1991 e Kimble u Idholmens Lily e Finney Master.

R.I.P

liljegren
6/5/17, 6:22 PM
#2

#0 kul när det lossnar! #1 Ja. Det är ett väldigt dyrt träningstillfälle. Och vill man nu träna går det ju att engagera en lokal ponnyavelsförening som kan anordna alt kontakta scs och anordna en lokal utställning själv.. Göra nått konstruktivt istället för att gnälla. Någon som har lite koll på Matador kanske har lust att skriva något om honom och dela lite bilder? :)

starrhult
6/5/17, 7:50 PM
#3

Klart att det är tråkigt att det inte blir någon Riksutställning. Men hur är den skapad i skallen som verkar tro att den är inställd av elakhet, lättja eller annan illvillig orsak? För övrigt tog Bingo en häftig träningsrunda på egen hand i dag - jag såg när det lilla mini växthuset blåste in i hagen som han gick i, men inte när han hoppade ut. Således inte åt vilket håll han försvann heller. Snabbt som blixten var han puts väck. Jag går fortfarande inte obehindrat, än mindre springer jag. Efter att han övervägt ett 10-tal mer eller mindre kreativa idéer om vad jag skulle göra, tänkte jag att vi har ridit precis överallt - så han hittar hem själv. Jojomensan han är ju en connemara - så efter 15 minuter kom han. Genomsvettig, men rätt nöjd. Misstänker att han tog "lilla rundan". Less som han är på mina korta skrittturer - passade han på att välja högre tempo. Sen fick jag lugna mig med årets första svenska jordgubbar 🍓

GE
6/7/17, 10:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 ja, det kan man verkligen undra, men man kanske ska se det plötsligt uppkomna intresset för utställningar som något positivt istället? Annars har det mest haglat kommentarer som skönhetstävling, glädjepoäng etc. Kanske det tom  kommer att bli ett eget träningstillfälle i skönhet neråt Västergötland vad det lider? Som sagt, det står varje medlem fritt att kontakta en ponnyavelsförening alt SCS…

Eller varför inte be SCS om plaketter/rosetter och välja ut en tävling för att uppmärksamma Connemaran? Ett bra sätt att göra reklam för prestation
(vilket påstås vara nätverkets syfte), och garanterat poppis bland ryttarna!

MariaSaga
6/7/17, 11:18 AM
#5

#4 Men det förstår du väl att plaketter från SCS aldrig skulle skyltas med söderut ;) Mycket bra idé tycker jag!

GE
6/8/17, 8:42 AM
#6

#5 Tänkte inte på det ;) Å andra sidan säger de sig vilja uppmärksamma och stödja Connemaran som prestationsponny. Det poängteras att de är fristående från SCS, men inte mot föreningen (inte för att jag köper det sista). 

Det vore åtminstone ett bra sätt att visa att de inte är mot, genom att dela ut rosetter och plaketter med SCS emblem. Allt för prestationen!

Annons:
Upp till toppen
Annons: