Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 787 ggr
GE
6/19/17, 8:25 AM

God Morgon 19 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första semesterdagen blir en städ -och tvättdag! Tänkte försöka stöka undan alla tråkiga måsten, för att sen bara njuta av ledigheten. Vi får väl se hur det går…

Det blev flera fina placeringar för Connemarorna i helgen :) Bäst av dem alla lyckades Vox Pop de l'Aulne RC 119 som vann MsvA i Båstad. Felfri med bara ett ynka tidsfel, och därmed inkvalad till Falsterbo! Stort grattis till teamet runt honom! Härligt när en talangfull ponny och en talangfull ryttare matchar varandra så fint! Jag tror inte någon annan Connemara är kvalad, men kp Flammabyggets Hamlet, 23 år ung e Poetic Justice, vann kvalet i Vetlanda för några veckor sen..

En annan stor prestation. B-ponnyn Crystal Boy har kvalat till SM. Jag har följt det här gulliga ekipaget sen de började kämpa tillsammans i LD, så det är jätteroligt :)

Idag håller vi tummarna för Tic Tac och Emma Ek i SM-final dressyr:)

Bilden på Crystal Boy är från Jump Clubs tävling i slutet av maj

Annons:
RC927
6/19/17, 9:59 AM
#1

God morgon! En ljuvlig morgon på landet med sol och fågelkvitter! Nu på hemväg! Hästarna fick en ny hagkompis i går, tror det gått bra. Enl. rapporter så visade Pemberley upp en fin piaff och Mallan visade med kroppsspråket att ingen skulle störa henne när hon betade. Jag åker till hästarna senare idag!

Sassenach
6/19/17, 11:49 AM
liljegren
6/19/17, 11:57 AM
#3

Jättekul med crystal boy! Hur många är egentligen b-ponnyerna? Tycker jag sett iaf en till när jag kollat på equipe? Här väntar vi föl. Ena är beräknad 23 (miss thirtyone var det va? ;) ) och andra 26 :)

RC927
6/19/17, 12:58 PM
#4

#3 Är det någon som fyller 31 då,så ja, förutsatt att det är ett stoföl förstås…. Jag har ju fött upp Miss Fifty( född på makens femtioårsdag). Lycka till med fölningarna!

liljegren
6/19/17, 1:30 PM
#5

#4 Ja, ena stoet är beräknat på makens födelsedag. Vi får väl se om fölis behagar komma då Miss fifty klingar lite bättre än miss thirtyone ;)

RC71
6/19/17, 1:57 PM
#6

Fina prestationer! Håller med #3, undrar hur många B-ponnyconnemaror det finns på tävlingsbanorna?

Annons:
liljegren
6/19/17, 3:54 PM
#7

#2 ska försöka hålla koll på tiden! 18.23 startar en Matilda. Väldigt duktig tjej! Tycker det är så roligt att hon kommit så långt med sin ponny (även o det inte är en connemara)

GE
6/20/17, 9:47 AM
#8

#3 Tänk inte ens tanken ;)

GE
6/20/17, 10:06 AM
#9

När jag gick igenom alla B-ponnyer för ett tag sen, hittade jag 5 st. En har inte tävlat i år, en har tävlat på lokal nivå, men 3 st har tagit poäng. Lite trist att de inte räknas med! Framför allt tråkigt för att den populära placeringstoppen därmed blir lite inkorrekt. Det finns en hingst som ska ligga inom den främre fjärdedelen, tack vare en avkomma som plockat 7 placeringar hittills i år. Han finns dock inte med alls.

Sen är det förstås också trist att inte överhöjdarna räknas. Eller ponnyer som tävlar bland ridhästar, eller ponnyer som varvar mellan ponny/ridhästklasser…

Upp till toppen
Annons: