Annons:
Etiketttävling-utställning-och-evenemang
Läst 955 ggr
Kjerulfia1
7/25/17, 11:24 PM

Långritt i höst östra mellansverige

Tja, evenemang och evenemang, men jag undrar om det finns någon mer här inne som kan tänka sig en långritt under hösten? Eller bara träffas en lördag och rida ett par tre timmar på något trevligt ställe med bra ridvägar. 

Jag vet ju att det har funnits intresse för detta förut :)

Annons:
monsterpony
7/26/17, 8:52 AM
#1

Kul initiativ! Hoppas att det finns intressenter. :)

Mellanbror2004
7/26/17, 11:40 AM
#2

Långtur tillsammans är jättekul och ett bra träningstillfälle för hästen. Långsam träning med nya intryck i huvudet. Jag har själv anmält mig till en ritt i grannkommunen där de är aktiva och fixar. En familj ställer t o m ut kaffe vid sitt hus ända fram till i höst gratis och önskar välkommen , ett toppeninitiativ! Jag hade gärna gjort en längre med övernattning om resan dit inte var för lång.

Märit
7/27/17, 8:15 PM
#3

Jag hänger på om jag bara kan!

Märit
8/4/17, 10:01 PM
#4

Är det någon som tänker vidare på detta?

Kjerulfia1
8/5/17, 10:29 AM
#5

#4

Vi verkar ju vara mest på :) Ska vi se om vi hittar en lördag eller söndag som passar framöver och skaka fram något bra ställe? Jag kan tänka mig att åka till dig :) Melody behöver lite miljöträning. 

Jag har dålig koll på bra längre sträckor här. I Småland skulle det inte varit några problem :)

Mellanbror2004
8/5/17, 11:14 AM
#6

Tänker ni lång uteritt över bara en dag, så blir det inget för mig tyvärr.

Annons:
Kjerulfia1
8/5/17, 1:00 PM
#7

#6 Det beror väl lite granna på vilka alternativ som finns. :)  Jag är öppen för det mesta.

Jag tänkte mer i banorna att det kanske är enklare att få till en dag snarare än en hel helg.

Mellanbror2004
8/5/17, 3:13 PM
#8

Det förstår jag Linda, även om jag är intresserad är tur och retur Gävle plus ridning omöjligt. Tyvärr känner jag inte till något norr om Sth. Har bara läst om turer som lagts ner pga inga pengar till underhåll.

Märit
8/6/17, 8:35 PM
#9

Jag kan kolla lite mer med Helen…

Kjerulfia1
8/6/17, 9:48 PM
#10

#8 Transportavstånd är självklart avgörande för om man kan vara med om det skulle bli en endagsgrej. Det är ju enklare att åka långt om man är borta över natten. 

Du har inga längre ridvägar nere hos dig? 

Ska även höra med en i klubben som gillar att rida lite längre, hon kan ha lite koll häromkring. Jag är ju halvvägs :)

Mellanbror2004
8/7/17, 12:16 AM
#11

Tyvärr är det inga här i min kommun, svårt med marker och stora vägar. Den ritt jag skrev om tidigare är det en som anordnar i grannkommun till en litennkostnad. Skulle tro att längre ringlederna finns bars där det inte är så bebyggt. Tror även att denni Norrtälje som hade hemsida inte funkar längre tyvärr. Där jag och Märit red för flera år sedan år sedan drevs av en stiftelse och var riktigt bra, ett roligt minne.

Upp till toppen
Annons: