Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 521 ggr
Sassenach
7/27/17, 4:19 PM

God Eftermiddag 2017-07-27

Hej! Ledig dag idag, hästen motionerade. Tidpunkten kanske inte var den mest genomtänkta, mycket broms var ute och surrade. Det verkar inte bli någon träning i beridet bågskytte imorgon, så det blir stallskurning istället. Ha en bra kväll!

Annons:
GE
7/27/17, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här blåser det ganska bra, men trots det känns det äckligt kvavt.  Mitt huvud säger urladdning på gång, men det säger man inget om på yr.no…

Den här ponnyn går inte till SM- final, men jösses vilken fining!

Kjerulfia1
7/27/17, 6:23 PM
#2

Även här dallrar det i luften, men det verkar inte bli mer. Yr lovar några droppar imorgon, men det lär väl inte bli något. 

Nu märks det även här att det är rejält torrt. Jag är lite orolig för betet, det är torrt och återväxten noll,  men det är ju bara ett par dagar kvar och sedan blir det hemfärd, så pållarna klarar sig tror jag. Ska slå lite av gräset på lagårdsplanen och stödutfodra med i helgen. Plus att jag rensar bort en del sly så lite mer gömt gräs kommer fram. 

Efter 4 dagars ledighet blev det en tur på 1 mil idag. Mest skritt, det är så förbaskat hårt på vägarna eftersom det inte har regnat. Flugorna var värre än värst, men nästan inga broms. Styngflugorna, som vi alltid fått här nere, håller sig peppar peppar borta, vilket är jätteskönt.

starrhult
7/28/17, 7:40 PM
#3

Ett år sedan i dag! Inte ett bloss på ett år! Kan inte beskriva hur nöjd jag är - trodde att jag var ett hopplöst fall :). Tråkigt bara att det krävdes en höftfraktur för att det skulle ske. Jag tränar fortfarande för att förbättra min funktion och styrka. Som före fallet blir det kanske aldrig - men nu är det uppskattningsvis 80 - 85% funktion i jämförelse.. En tråkig sak är att gamla mamma (87) brutit sig nästan exakt lika, ett år efter mig. Inte genom fall från häst - men sittandes från en stol. Hon kom hem till serviceboendet i dag och kommer att få mkt hjälp, men har blivit mer förvirrad och rädd. Det är väldigt oroligt…

monsterpony
7/29/17, 8:57 AM
#4

#3 Vilken härlig milstolpe att nå. Bra jobbat! Och skönt att det går framåt med frakturen. Men så trist med din mamma. Hoppas att hon inte behöver ha allt för ont i alla fall.

GE
7/29/17, 9:53 AM
#5

Stackars gamla mamman! En höftfraktur är ett stort trauma för kroppen i den ålden. För knoppen också, och gamla tål inte heller så bra att flytta på sig. Det kan vara det som orsakar förvirringen, men be dem på boendet kolla så att hon inte fått en urinvägsinfektion (jag antar att hon haft en KAD under/efter op). Det är ett säkert tips när gamla damer blir mer förvirrade….

starrhult
7/29/17, 8:48 PM
#6

#5 - Jo det har hon fått, behandlas också. Men svårt när hon inte riktigt hänger med i allt som händer. Det är ju så många olika människor hon får möta också..Vet ju hur tufft det är första tiden hemma..

Annons:
Märit
7/30/17, 10:38 PM
#7

Även min erfarenhet är att gamla som kommer på sjukhus ofta blir rätt förvirrade, men att det går över när de kommer hem till sin vanliga miljö. Hoppas att det går bra! Och grattis till att du är fortsatt rökfri!

Upp till toppen
Annons: