Annons:
Etikettallmänt
Läst 408 ggr
Mellanbror2004
7/28/17, 12:57 PM

Mitt på dagen 28 juli

Pustar efter matlagning och bak i en fåtölj innan ridtur. Var till min tränare i går för lektion. Lille Opal har ju varit en häst med åsikter och även fostrat mig, samtidigt som alla stegringar och nickningar faktiskt även tränat honom hur lustigt det än låter. Har man tålamod så kommer också belöning. Nu är ju inte ridning och utveckling något som kommer dom en blixt från klar himmel utan det känner man naturligtvis innan. Men man tar aldrig i själv på samma sätt som när man har sin tränares ögon på dig. Kan bara säga att min bruna pålle var helt underbar för mig, en pytteliten protest men det var ett misstag från mig. Tänk att ens vackra lilla häst tar i så rejält i galoppen att han stönar, det säger något om hur han verkligen vill arbeta, allt i en jättefin form. Skönt att rida på kvällen då det knappt fanns någon broms. Nu känns det ju faktiskt som vi skulle kunna rida på riks när vi får det tillbaka, saknat säkert av många här.

Annons:
RC927
7/28/17, 1:38 PM
#1

#0 Det är ju så häftigt när man kämpat med nånting och sen fungerar det! Njuter av att det regnar ett stilla regn idag. Känns väldigt välgörande även om det väl är för lite är att göra nån större nytta. Snäll medryttarförälder tar hand om vattning så jag kan åka till landet!

Kjerulfia1
7/28/17, 6:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Idag lånade jag grannbyns B-ponny med tillhörande 9-åring som sällskap på ridturen. Melody tyckte det var lämpligt att gå i svansen på B-ponnyn, då kan man ju gå och såsa, det tyckte inte jag. Det är en snäll ponny så inga sura miner, men man vet ju aldrig. 9-åringen tyckte det var kul när vi galopperade (för oss en ministräcka), för det gick ju så mycket fortare än när hon gör det själv på ponnyn.  

De är förresten ute efter en läromästare D-ponny som 9-åringen kan fortsätta att hoppa med. B-ponnyn är en fantastisk gos-, pyssel barn-ponny att rida ut i skogen med, men vill inte träna och tävla, och kommer att få bli lillasysters första-ponny snart. Så om det är någon som vet någon kan jag vidarbefodra tips. De har redan en 4-åring, men den är lite för grön för barnen än så länge. Garanterat bra hem i den småländska skogen med hästvan mamma.

När betet börjar tryta är det bra att svärmor hade en blomsteräng i trädgården. Godis tycker Melody och Boppe.

GE
7/28/17, 7:42 PM
#3

Så fint det är med stenmuren! Här regnade det ordentligt långt in på em. Skönt eftersom det är snustorrt i backen. Nu dags för natt 1 av 4.

starrhult
7/28/17, 7:55 PM
#4

Första arbetsveckan avklarad. Socialtjänsten i Katrineholm har anmält sig själv till IVO, då ärendetillströmningen bara ökar, medan det blir allt svårare att få behålla och anställa personal. Börjar likna situationen i sjukvården.. Så det tar nog inte så lång tid att börja drömma om semester igen skulle jag tro. Desto lugnare för hästarna denna vecka, då min ork är slut när jag kommer hem. Får lov att jobba heltid nu under sommaren 👎

liljegren
7/28/17, 9:55 PM
#5

Här har det regnat en del, bra det. Athena jobbar hårt som lektant. Nu leker hon både med Eowyn och Festy.

Upp till toppen
Annons: