Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 539 ggr
liljegren
8/4/17, 6:31 AM

God morgon 4/7

Tack för regnet GE ;) du får gärna dansa så att regnet håller i sig nån dag eller två :) Hästarna såg nästan ut att njuta av regnet här på morgonen.. det är ju ändå 15 grader

Annons:
GE
8/4/17, 8:00 AM
#1

Haha, dansa i sömnen ska jag nog klara! Efter den här natten klarar jag allt! Det var njutbart att cykla hem i ett stilla duggregn. Nu ska det bli underbart att sova!

God Natt

liljegren
8/4/17, 8:20 AM
#2

4/8 skulle det ju vara dessutom :D

Kjerulfia1
8/4/17, 9:23 AM
#3

Kollade just vädret, så dagens plan blir: rida, handla, plantera om tomater, plantera om kaprifol, slipa och måla delar av vägg. 

Insåg igår att ponnyn måste vara brunstig (har inte sett några fysiska tecken på detta). Hon orsakade stor uppståndelse bland stallets valacker när hon gick och skrek efter, enligt henne, tre av stallets "ståtliga hingstar" Pedro, Cotten och Corre. Alla dessa tre är sedan unghästben knipsade, men två av dem verkar ha glömt det, plus hennes hagpolare (som hon inte är ett dugg intresserad av, och som inte alls visat intresse för ston förut). 

Så det var bara att flytta på henne och polaren till en annan hage utom synhåll och hoppas att det lugnar ner sig, annars får hon gå själv tills den nya inackorderingen (ett sto) kommer i början av september.

RC927
8/4/17, 2:34 PM
#4

På väg hem från stallet nu, kom dit vid nio. Inte gjort mycket nytta! Tagit in hästarna , som blivit skodda. Varit social med andra stallkompisar och hovslagaren. Vi fikade lääänge!

Paloma II
8/4/17, 2:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Äntligen kom det regn - så efterlängtat :-) Det skulle komma mer regn under helgen, hoppas att det kommer så att växtligheten sätter fart så att det blir lite höstbete :-) Känner av en liten träningsvärk efter dottern hade ett markarbetespass för sin stackars hopprädda mamma… Paloma var busig och ställde upp så vi kom över 40 cm iallafall 😂 Dagen efter tog jag det lite lugnare för att igår konditionsträna. Har upptäckt en rolig app som heter "Equilab" som mäter sträcka, tid samt hur mycket man har ridit i de olika gångarterna - jag galoppera mer nu än förut. Innan låg jag på ca 3-4 min galopp nu är jag uppe i 7-10 min 😃 En hopponny måste ju ha bra kondition. Fotot är en skärmdump från appen på konditionsträningen igår- vi har en liten ridstig på 800m som jag körde intervaller på.

monsterpony
8/4/17, 8:56 PM
#6

Kul app! Kan man kolla hastigheter också? Jag har alltid undrat hur fort pållarna egentligen rör sig i skritt eller trav eller galopp.

Annons:
Paloma II
8/5/17, 3:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 ja det finns hastighet också samt ungefärlig energiförbrukning hos häst och ryttare 🙂

monsterpony
8/5/17, 9:04 AM
#8

Najs! Av hastigheterna att döma gissar jag att ni inte var ute och brassade i galoppen… ;)

Kjerulfia1
8/5/17, 10:26 AM
#9

Jag har också den appen. Riktigt kul att se hur långt man egentligen travade osv. Känslan och verkligheten stämmer ju inte alltid överrens. 

Men jag har märkt att gångarterna inte alltid blir rätt, även om man får en överblick. När vi har travat längre sträckor så syns det mest som trav med korta skrittavbrott.

Paloma II
8/5/17, 10:34 AM
#10

#8 Tror inte hastigheten riktig stämmer i galopp då vi definitivt galoppera snabbare än travar. Har ibland fått mixad gångart….speciellt när Paloma blir taggad och står och studsar. Men det är iallafall en riktlinje 🙂

Upp till toppen
Annons: