Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 688 ggr
GE
2017-08-07 09:40

God Morgon 7 augusti

Molnigt, lätt regn och +14. Det är grejer det ;)

Finns det någon här som bor neråt Skövde? Till helgen går SVRF Ungponnyfinaler på Grevagården, och det vore kul med en rapport. Inte så många Connemaror med, men det är samtidigt reg/nat så det finns många att titta på :) Drygt ett 20-tal…

Annons:
Annette
2017-08-07 10:08
#1

Jag bor 20 minuter från Grevagården 🙂. Om inget annat kommer emellan och vädret är ok så kanske jag kan rasta hunden där medan jag letar Connemaror😉

GE
2017-08-07 10:42
#2

JAAA!!!

Annette
2017-08-07 10:50
#3

Vet du ungefär när på dagen de startar?

GE
2017-08-07 11:09
#4

Fredag 11.00, lördag-söndag 08.00. Se under proposition

http://online.equipe.com/sv/competitions/21049

MrsM
2017-08-07 11:22
#5

#1 Så bra!! Ja tack!

Kjerulfia1
2017-08-07 18:35
#6

Idag fick Melody nya skor. De andra var så slitna (pga grusvägsridande) att de knappt höll ihop. 

Sedan tog vi ett hjärngympapass på banan. Lite WE-inspirerat med bommar man kunde gå emellan eller över, slalompinnar och ett minihinder. M var i gasen som vanligt i början, det står ju något man kan HOPPA över på banan, men hon varvade ner och blev jättefin, och vi kunde travhoppa hindret och traska över bommarna i ett bra och jämnt tempo. 

Hon har verkligen mognat i skallen det senaste halvåret och när resten av poletterna trillar ner så kommer det bli så bra. Det är sådan skillnad mot förra året.

Annons:
GE
2017-08-07 20:45
#7

#6 Haha, jag har alltid sagt att 6-åriga Connemaror bara har 2 hjärnceller, och de är i ständig konflikt med varandra.  Då är det inte lätt att samarbeta ;)

MrsM
2017-08-07 21:07
#8

#7 Den mkt rastypiska fem-sexårskrisen har jag tolkat som att connemaran i den åldern består av en mängd delar som inte riktigt passar ihop, inklusive tänderna. Dom är ofta lite långa och obalanserade. Och att dom fysiskt inte orkar med det dom egentligen vill. just då  Det intressanta är att folk som håller på med andalusier och holsteinhästar har ungefär samma känsla med sina sorter, de  verkar utvecklas på samma sätt. Men hjärnceller?

Kjerulfia1
2017-08-07 21:19
#9

#7 Jag tror absolut att de bara har två hjärnceller som inte kan kommunicera, eller när de försöker så blir det bara kaos.  😃

Jag har upplevt Melody som att hon inte kan hanterar alla yttre intryck och då blir det svårt för de två hjärncellerna eftersom de motarbetar varandra och då blir ponnyn frustrerad. En frustration som kan ge lite olika uttryck. Eller som extrapiloten sa "Kjerulfia1, Melody har ADHD, men säg det inte högt till henne". 

Bomull i öronen har hjälpt otroligt mycket under våren. Hon har kunnat fokusera på mig och jobb och har inte behövt bli upprörd över annat runt omkring. Idag kändes det som att vi kanske kan börja fasa ut bomullen i ridningen. Jag har inte tömkört med bomull i öronen sedan i maj, och där funkar det fint nu.

Mellanbror2004
2017-08-07 21:53
#10

Tonåringar med långsammare mognad fysiskt och mentalt än andra "drivna" raser, åttaåringen är så jättefin känns vuxen för mig, har varit ganska lika alla. Men det tar de igen i andra änden med längre och friskare liv. Efter två dagar i Norrköping är det underbart att mötas av en så häftig liten flock i galopp som gärna vill ha kvällshö.

ambo
2017-08-07 21:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#8 intressant med vad du skriver om holstein! Vi äger ju en nu. Han är 7 och har varit toppen men i helgen i lördags betedde han sig som en unghäst o var stirrig o jobbig. Blev bra ändå vi åkte tbx igår och hoppade en klass o då skötte han sig som han brukar. Men han har unghästbeteende än :) hans stam är Clinton I - Loutano :) på bilden dricks lite termoskaffe på hästryggen :) hälsningar hoppgroomen/slaven haha helt frivilligt!

GE
2017-08-08 18:07
#12

Kropp och knopp hänger såklart ihop, men ibland undrar man om inte  hjärncellerna stundtals är inaktiverade på en sexåring? Hur ska man annars förklara att det som en femåring kunde så bra, plötsligt är som bortblåst på en sexåring? Typ det där har jag faktiskt ALDRIG varit med om tidigare ;)

Upp till toppen
Annons: