Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 558 ggr
liljegren
2017-08-08 11:25

God dag 8/8

Vi lever i nått slags långsamt lunk just nu.. lilla herrn har tandsprickning med tillhörande feber och ett rysligt humör. Glad att man inte minns den tiden själv. Min ungponnyhjälp och Athena är ute och promenerar med sadel, träns, benskydd/lindor och knoppar i man.. ska man bli tävlingsponny så är det bara vänja sig.. men hon reagerar som vanligt med en axelryckning och ett "jaha då gör vi såhär idag" Idag har vi varmt o soligt så det lär ta fart på betena igen.

Annons:
Kjerulfia1
2017-08-08 15:09
#1

Idag blev det en långtur för oss nya ridvägar med en av stallkompisarna. Lite bökigt att ta sig dit eftersom man får rida genom ett helt radhusområde och korsa 77:an som är väldigt trafikerad. Men det gick ju hur bra som helst. 14 km och alla gångarter luftades, även om det var liiite hårt underlag ibland för mitt tycke. Melody vill hemskt gärna gå först när man travar och galopperar, men kommer det något läskigt så släpper hon gärna förbi kompisen, för att sedan vilja gå först igen. Hon är rolig hon.

GE
2017-08-08 17:53
#2

Nu har äntligen fått ur resterande bilder ur gamla datorn. Jösses, de fyllde ett USB på 64GB, och tog jättelång tid. Nu är den inlämnad för service och uppgradering av RAM-mittet. Går på ca 900:- och det kan den vara värd. Min bästa dator ever, och dessutom ligger fotoprogrammet i den, som jag inte har någon skiva kvar till.

Två nätter väntar. Ett hopplöst hattande, jobba två, ledig en, jobba tre ledig en osv hela augusti pga att vi ville ha två semesterperioder istället för tre. Smällar man får ta för att slippa ta semester 1 juni, men med facit i hand vete sjutton. Tokslut!

Ser fram emot ett mer normalt nattschema i september :)

Upp till toppen
Annons: