Annons:
Etiketttävlingsresultat
Läst 1069 ggr
Annette
8/11/17, 3:29 PM

SVRF Ungponnyfinal Grevagården fredag 11/8

Jag har varit på Grevagården och tittat på SVRF-klassen. Hade varit kul att stannat till derbyt men jag har lite annat att göra i eftermiddag :)

Jag har aldrig fotograferat hoppande ponnyer så bilderna är därefter, men det var kul och gav mersmak 🙂

Jag fick inga bra foton på Holmtebo Wicklov, han blev utesluten.

Annons:
Annette
8/11/17, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fredriksminde Emily 8 fel.

Annette
8/11/17, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Count On Amber 4 fel.

En ponny i min smak :)

Annette
8/11/17, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Galway CJ 11 fel.

liljegren
8/11/17, 3:46 PM
#4

Tack för uppdatering och bilder :)

GE
8/11/17, 5:26 PM
#5

Tack för rapport :) Bra jobbat på första fotoförsöket!

monsterpony
8/11/17, 7:29 PM
#6

Stort tack! Jättekul att se.

Och visst är Count on Amber en liten godbit!!!

Annons:
GE
8/12/17, 5:22 PM
#7

Verkligen en godbit! Älskar den ljusgula färgen. Vi får hålla tummarna för henne i morgon. Det blev 3 Connemaror kvar till finalen, och hon är den som har största chansen med 8 fel. De andra är Watt's Patrick och Frederiksminde Emily.

Holmtebo Wickov stannade ju som tidigare skrivits ut sig i första omgången, men startade LB avd B idag och gick felfritt :).

Annette
8/12/17, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag var på Grevagården en stund idag också.

Den gula var ännu trevligare idag, så pigg och glad ❤️

Annette
8/12/17, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Galway CJ

Mellanbror2004
8/13/17, 12:47 PM
#10

Annette😊Jag tror att du helt underskattar dig som fotograf, personligen tycker jag de är mitt i prick!

RC927
8/13/17, 2:59 PM
#11

Fina bilder, fortsätt gärna fotografera och lägg in här!

Annette
8/13/17, 10:10 PM
#12

Tack så mycket 🙂

Stöter jag på fler Connemaror att fotografera så lägger jag in bilderna. Får se om det kommer några till uppsamlingspremieringen på Uddetorp i september.

GE
8/14/17, 9:06 AM
#13

Bilderna är jättefina! Visst är det kul att fotografera?! Passa på och åk iväg så länge utomhussäsongen varar. Det är svårare att få till ridhusbilder…

Annons:
GE
8/14/17, 9:24 AM
#14

Det gick ju inte så bra för Connemarorna i år. Bäst lyckades Frederiksminde Emily, som var 4:a precis utanför placering bland 5-åringarnas final. Vi får väl glädja oss åt Kiara Li Z, som kom 2:a i 6-åringarnas final.  En "äkta" ridponny (dvs med raskod 43)
e hbl u Rolling Lovisa e Rolls Royce u Liza e Blue Chief - Värnbergs Orion. Liza är också mor till bla Blue Hazy f-96 e Dale Haze, tidigare Msv hoppning, som numera är ridskolehäst på Baståsen.

Annette
8/14/17, 10:22 AM
#15

Jag fotograferar en hel del vid Shetlandsutställningar och premieringar, men det är ju uppställda bilder och inte så rörliga objekt ;)

Jag skulle gärna åka iväg och fotografera mer tävlingar, det var jättekul.  Men det får nog bli till våren för nu  är hela hösten fylld med Shetlandsaktiviteter. 

Vi har vår stora jubileumshelg på Grevagården kommande veckoslut. Nästan 200 anmälda till lördagens utställning, drygt 160 till söndagens och ca 350 bruksstarter. Kommer bli en toppenhelg 🙂. Jag skall vara fotograf där samt även vid höstens avelsvärderingar och några utställningar. Utöver det brukar jag fotografera till mig själv. Jag framkallar Shetlandsbilderna och sorterar i pärmar, har just nu foton på drygt 1600 olika ponnyer, totalt ca 2600 foton. 

Måste bara länka till den fina utställningskatalogen, även om detta är ett Connemaraforum ;)

https://sssjubileum.files.wordpress.com/2017/08/jubileumskatalog.pdf

GE
8/14/17, 9:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag tycker nästan det är svårare att få till bra uppställningsbilder. Speciellt på så små hästar. Det var längesen jag fotade Shetland (på premiering), och idag skulle jag förmodligen få ont i knäna alt inte ens komma upp  från knästående ;)

Den senaste jag fotograferade var den här 2012. Huvudobjektet var dock den bruna som man bara ser nosen på, men den lilla hade varit så duktig och placerat sig bland kat B-ponnyer, så jag brände av några på henne också.

Lycka till med utställningen, roligt med så många anmälda! Hur många Shetlandsföl föds det per år?  Vad betyder klassen för färgade? Allt utom fux? Eller allt utom svart och fux?

Krya på revbenen! Du vet att det brukar göra som mest ont efter ett par veckor ;)

Upp till toppen
Annons: