Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 628 ggr
GE
8/14/17, 8:57 AM

God Morgon 14 agusti

Riktigt kyligt i morse! Dags att plocka fram vantar och mössa? Det ska dock bli varmt på eftermiddagen. Hoppas Alina skickar ett sms att min dator är klar att hämta idag. Saknar fotoprogrammet…

Annons:
Sassenach
8/14/17, 9:05 AM
#1

Morgon! Ledig dag idag. Stora planer, hästmotion och målning i stället, hoppas att dagen går som planerat. Ha en bra dag!

Mellanbror2004
8/14/17, 9:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Måndagsmorgon och start på arbetsvecka. Gårdagen var otroligt spännande för vår del? Uteritt med handhäst i ett absolut strålande solsken. Sommaren har ju varit lynnig när det gäller vädret, men hos oss har nästan allt regn svept förbi, men inte igår. 

Väl på hemvägen så slog det om helt, mäktigt att se faktiskt! Från klarblå till marinblå på bara nån minut. Ett par km hemifrån så började det fullkomligt vräka ner. Och helt plötsligt utan att vi ha hört nån knall, så dundrade en rejäl blixt. Opal hoppade rakt upp, jag tappade snöret som på något konstigt sätt fastnade mellan hov och sko. Jag knäppte lös deltat så hans mun var fri och tänkte att han får galoppera hem till Yuppie som hördes med sin gälla gnäggning. Kan inte beskriva hur duktig jag tycker han var, när han väljer att traska bredvid oss i hällande regn och med lite blixt runt omkring, istället för att sticka hem.  Väl hemma gick han bara in i sin box och väntade, såklart på en skvätt havre.

Annette
8/14/17, 10:33 AM
#3

Sista semesterveckan, börjar jobba nästa tisdag efter fem veckors ledighet. Hur fort kan det gå egentligen?

Jag hoppas det skall fungera att arbeta. För 1½ vecka sedan ramlade jag ner från gödselstan med sprickor i revbenen som följd. Jag har ett fysiskt arbete och just nu är jag inte så bra på att bära och lyfta. Ettåringen som är anmäld till helgens jubileumsutställning behöver tränas, men jag springer inget vidare så vi får träna skritt och uppställning för tillfället. Jag önskar att jag hade anmält en mer rutinerad ponny, en sådan som vet vad som skall göras så det räcker att bara vara med ;)

liljegren
8/14/17, 7:18 PM
#4

Det är svårt att få fina bilder när det ena dagen vräker ner och man andra dagen har en arg bebis med sig.. Moster har varit här och myst med fölen :) så roligt nu när de leker ihop utan sina mammor Tristan håller på att fälla av och blir bara mörkare och mörkare :)

liljegren
8/14/17, 7:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nu borde den komma med :)

Mellanbror2004
8/14/17, 8:28 PM
#6

Så fin han ser ut😍Sandra!

Annons:
GE
8/14/17, 8:48 PM
#7

#5 👍för fler bilder!

liljegren
8/14/17, 8:55 PM
#8

Fina lilla Hera

liljegren
8/14/17, 8:55 PM
#9

Fina lilla Hera

liljegren
8/14/17, 9:03 PM
#10

Nu då?

liljegren
8/14/17, 9:58 PM
#11

#6 Tack :) synd bara att man aldrig går till bilder som faktiskt visar hur de ser ut.. tycker alltid jag lyckas fånga konstiga miner, vinklar och benställningar

liljegren
8/14/17, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12
liljegren
8/14/17, 10:07 PM
#13
Annons:
liljegren
8/14/17, 10:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14
liljegren
8/14/17, 10:11 PM
#15

Eowyn hälsar att hon har övergått till 4 ben nu ;)

Märit
8/14/17, 10:12 PM
#16

Igår släppte vi in Rhonda med Gondor. Mycket pipande och hovar som blixtsnabbt flög både bakåt och framåt. Gondor backade förundrad. Sådär brukar inte hans kompisar bete sig. Men idag skrek han efter henne gång på gång när medryttare var ute på tur. Ikväll släppte vi in vackra svarta SWB. Nya skrikande och pipande och hovar som blixtrade åt alla håll. Inte visste jag att Rhonda var så snabb. I andra hagen gick helsyrran Rossin och skrek upprört! "Du är i fel hage!"

liljegren
8/14/17, 10:15 PM
#17
Märit
8/14/17, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Gondor och Rhonda. Kattis (Markatta) tittar nyfiket från hagen med stoflocken.

Kjerulfia1
8/14/17, 10:31 PM
#19

Idag blev det en tur i skogen. Jag lät M välja själv bland alla stigarna och det var lite intressant att se vad hon valde. Det var en del oväntade val, men det var intressant. Man funderar på ibland om det är medvetna val eller slumpen? Jag tror att det är medvetna val.

Mellanbror2004
8/14/17, 11:14 PM
#20

#12# raka ben på pållen, det är väl lite som att fota småbarn, de är överallt och ingenstans med en massa miner😊

Annons:
liljegren
8/15/17, 8:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Massa miner var det ja ;)

GE
8/15/17, 9:11 AM
#22

#12 Hon är rent bedårande den där lilla Hera!

GE
8/15/17, 9:27 AM
#23

#16 Du får ta pip och hovar som ett positivt tecken.
#18  Är Kattis Tinas fd?

Märit
8/15/17, 12:52 PM
#24

#23 Just det Tinas Markatta står ju hos oss. En riktig connemarapärla. Den svarta i bakgrunden är dock inte enn connemara utan korsning Thinker/varmblod.

Upp till toppen
Annons: