Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 664 ggr
GE
9/10/17, 10:24 AM

God Morgon 10 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Molnigt men ganska skönt idag. Blåser en del dock och det gillar inte ögat. Så det blir att lägga in en extra droppe och hålla sig stilla inomhus.

Flera både små och stora tävlingar pågår, så tack och lov för equipe! Hade det varit sommar skulle jag gärna ha åkt till Mockfjärdspelen i Gagnef. Om jag ska vara riktigt ärlig, inte bara för Connemarorna, utan för att hela min släkt både på farfars och farmors sida kommer därifrån krokarna.  Det ska finnas ett torp bevarat i Säfsnäs, där flera generationer längre bakåt har bott. Skulle vara kul att se…

Bilden (i brist på andra bilder) är tagen exakt på dagen för 10 år sen.

Annons:
monsterpony
9/10/17, 12:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Karl Johan-svamparna står som spön i backen här. Jag har lyckats bygga en rigg för att torka dem, så jag funderar på om man ska göra ett ryck till ut i skogen och hämta in några fler… Man vet ju aldrig när det blir Karl Johan-år igen.

På bilden Little Tracy, still going strong vid 22 års ålder! Felfri och första utanför placering hos Norrköpings Fältrittklubb igår.

starrhult
9/10/17, 3:04 PM
#2

#0 - då kanske vi är släkt.. Min pappa, min farmor och farfar kommer där i från sedan flera generationer tillbaka. Iof föddes pappa i Fredriksberg, dit familjen då hade flyttat för arbete på bruket. Nu är de flesta släktingar spridda i Sverige. På hästfronten just nu både toppar och dalar. Det är tungt i bland. Men Electra är nu såld. Hon har strålat som ridläger häst, blir kvar där. Svårt för mig att skiljas bara - tur att hon finns inom gångavstånd i alla fall.

Kjerulfia1
9/10/17, 3:06 PM
#3

En skogstur blev det idag. Det var ganska halt efter nattens regn.

Jag använder mig av Equilab-appen ibland när jag rider, men efter sommaren har kartfunktionen brakat ihop totalt. Enligt appen idag var vi ute i en timme och hade ridit 4 km. Tiden stämmer, men GPSfunktionen har blivit jättedålig, och visar inte alls den vägen vi red och rundade av hörnen så det ser ut som jag har ridit på åkern. 

Så nu funderar jag starkt att gå tillbaka till Endmondo.

Märit
9/10/17, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och vi fortsätter med Rhondas inkörning. Idag fick hon dra en släpa med tre däck fastbundna så det blev lite att dra. Vi låter nog maratonvagnen vara kanske till i vår. Vi lånar en tvåhjulig vagn till förstavagn men vi är nöjda med vår nyköpta vagn.

Märit
9/10/17, 8:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nya vagnen.

monsterpony
9/10/17, 9:01 PM
#6

#4,5 Ser trevlig ut.

Annons:
GE
9/11/17, 8:19 AM
#7

Vilket supersnyggt ekipage det kommer att bli!

GE
9/11/17, 8:22 AM
#8

#2 Vem vet ;) Släktforskning är otroligt spännande. Vilka livsöden man hittar och så noga man skrev ner allt även för flera hundra år sen. Nästan plats för en varning! Man fastnar lätt och vill bara gräva djupare! När vi plockade ur mammas lägenhet tog syrran hand om en kartong. Den har stått i henne förråd sen dess , men i våras kollade vi igenom den och hittade en del gamla kort. Ingen av oss har sett dessa förut, och bla finns ett kort på pappas farmor. Det finns också ett på morfar med sina föräldrar samt ett på mormor och hennes mamma. De triggade igång mig ordentligt, och på den vägen är det…

 Att skiljas är alltid att dö en smula, men du har henne nära i allafall.  Om hon är lika godmodig som far sin (just det utlåtandet fick Roeson vid premieringen), tror jag hon kommer att trivas ypperligt med livet :)

Upp till toppen
Annons: