Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 597 ggr
liljegren
9/20/17, 11:34 AM

God dag 20/9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår sålde vi vårt stora släp.. och ett mindre kommer till helgen. Skönt med ett 4-hästars men också väldigt otympligt många gånger och vi åker ju 98% av gångerna med 1 eller 2 ponnyer. Bentley är sin mor upp i dagen. Lite snopen blev han när ett bett trillade in i munnen men det var inget att göra en stor sak av, tyckte han.

Annons:
liljegren
9/20/17, 11:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bellis som ung

Kjerulfia1
9/20/17, 4:01 PM
#2

Spenderat eftermiddagen i stallet. Hovslagaren skulle ju komma. Red ett ordentligt pass på M innan för att hon skulle vara lite lagom småtrött och stå lugnt och stilla.  Minutrarna passerade utsatt tid med hovis. MYCKET ovanligt med H eftersom hen är punktligheten själv… Efter 30 minuter fick vi äntligen kontakt och det visade sig att hen hade bokat om oss (pga köbildning då hen varit sjukskriven), men missat att berätta. Sådant som händer även den bäste. 

Ridpasset var riktigt bra. Nu kan vi ligga och rulla i galoppen och till och med försöka oss på lite ökning under kortare sträckor. Hon blir fortfarande gärna springig efter avsaktning, men det kommer, det kommer. Jag tycker att det är förbättringar under varje pass just nu, så det är kul.

Märit
9/20/17, 11:14 PM
#3

Idag servade jag Helen som förutom en promenad med halvblodet tömkörde våra tre connemaror. Det gjorde dem gott. Särskilt den där ännu rätt outbildade femåringen! Regnet öste ned före och efter. Jag ser gärna att det torkar upp nu!

Upp till toppen
Annons: