Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 748 ggr
Kjerulfia1
2017-09-24 08:06

Godmorgon 24 september

Idag är det frukost i stallet eftersom jag har utsläppet. Rätt mysigt! Men jag har fått en liten liten sten i ena stöveln, ochden vill inte bli uttömd hur många gånger jag än försöker. Just nu är det dimmigt, men de har lovat sol.

Annons:
GE
2017-09-24 10:26
#1

Skulle väl egentligen ha sovit djupt vid det här laget, men det är stört omöjligt när de nyinflyttade grannarna har bestämt sig för att sätta upp sina tavlor så här på söndagsförmiddagen!  Inget är så irriterande som borrar och hammare!!

Stort GRATTIS Holmtebo till framgångarna i hopp/dressyrchampionaten! 🏆

liljegren
2017-09-24 10:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Idag har vi varit iväg med Athena och skulle löshoppa.. men hon hade noll egen motor och var sig inte alls lik. Brunst kanske.. Det blev iaf inte så mycket gjort.

RC927
2017-09-24 10:58
#3

Ja, GRATTIS till Holmtebo! Inget stall idag! Ska istället till Bro Park! Spännande! Är så gammal att jag faktiskt sett både Ulriksdal, Täby och nu blir det Bro Park!

Märit
2017-09-24 14:23
#4

#3 Jag fick Googla Bro Park? Nu vet jag, men hur stort är egentligen svensk galoppsport?

GE
2017-09-24 19:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Dags för sista natten nu. Inte blev det mycket sova av idag. Mina grannar måste ha väldigt mycket på sina väggar vid det här laget! Undrar hur mycket man ska få sova i morgon? Det där låtsaskriget ska visst braka igång med flyg då. Inte för att det gör så mycket för min del. Jag är ledig till torsdagen sen…

Det blev ett antal rosetter i Ljungby! Bäst lyckades Vox Pop i o m placeringen i den högsta klassen MsvA. Många sköna poäng till rankinglistan. Några färre poäng dock pga att klassen inte var så stor (-4p  om klassen har <7 startande)

RC927
2017-09-24 19:45
#6

#4 Galoppsporten kan inte vara särskilt stor om man jämför med travet. Vi var ett gäng som gav i present till en som tycker om fullblod att vi skulle gå på en tävlingsdag. Inte alls så stort som en tävlingsdag på en stor travbana!

Annons:
GE
2017-09-24 19:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Blir också så glad av att se att det verkar gå bättre och bättre för det här lilla söta ekipaget "Lova och Lillan" (Edens Kära Lillan). Ingen placering denna gång, men två bra rundor och en fullt godkänd debut i LA+. Det är nog inte alltid så lätt att vara liten på en stort hoppande ponny. Lätt att komma ur balans till nästa hinder..

GE
2017-09-24 19:54
#8

#2 Hon ser lite bekymrad ut. Kanske känner hon sig ensam och övergiven ute i stora världen, och undrar var kompisarna är? En del stänger ju ner och fryser fast, medan andra fnattar runt som tossingar. Bra miljö träning i vilket fall.

Nyvreten
2017-09-24 20:24
#9

LillFinn fortsätter imponera, av tre starter i MSV B i helgen så blev det en 5 plac & en 2 plac . Idag ett retsamt pet i grunden, men imponerar stort med sina nya ryttarinna . Jätteroligt :-)

liljegren
2017-09-25 11:04
#10

#8 vi hade läktarhuliganer ;) hon har varit där förut och då har det gått bra… Oavsett är jag så nöjd över hur duktig hon är vid lastning och att åka transport Det tar inte många minuter även om hon stannar upp så tänker hon framåt. Och jo, miljöträning är akltid bra :)

GE
2017-09-25 15:14
#11

#9 En del pet är retsammare än andra! Utan det hade Finn Junior varit 2:a, men det var likadant för Flb Hamlet. Utan sitt retsamma pet hade han varit 2:a istället.

GE
2017-09-25 15:15
#12

#10 Ja, finns det läktarhuliganer är det bäst att stå stilla ;)

Upp till toppen
Annons: