Annons:
Etikettträningsdagböcker
Läst 5738 ggr
[AlphLauren]
3/3/11, 9:35 PM

Zinzano 2011

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det dags för mig att starta en liten träningsblogg. Mest för mig själv kanske, som pepp, men också så att ni, den som vill, kan följa och förhoppningsvis se något resultat av träningen.

Jag kommer dock inte börja träningen ordentligt förrän i april, då jag flyttar Zinzano till "träningscampen" Cool

Vad vi har att brottas med kan jag dock dra lite snabbt!

ConnemaraRIKS 2009 i Norrköping var vår sista offentliga grej senast. Där gick det ju käpprätt åt skogen tävlingsmässigt men inte så konstigt, det var en del omständigheter med den resan. Tex var första gången på en månad som jag red hästen var på framridningen till dressyrklassen Oskyldig En annan sak var att hästen hade en trasig hov och det var på håret att skon satt kvar som hade panikfixats samma dag vi åkte. Den satt med 4 söm om jag inte minns fel….

Nåja, även om vi inte fick några resultat så hade vi en trevlig helg som vanligt när det kommer till riks! Glad

Kort efter detta flyttade jag till Åre. Zinzano fick ta ett sabbatsår och följa med. Han hamnade på lösdrift i Undersåker säsong 09/10.

I juli 2010 (i somras alltså) flyttade vi hem till Norrtälje och Zinzano hamnade på lösdrift i Finsta. Det var ganska mycket för mig att tänka på när jag flyttade hem, hitta jobb bland annat!

Även om man går arbetslös så betyder inte det att man har "all tid i världen". Jag blev ganska stressad av att vara arbetslös och visst red jag lite men inte "på riktigt". Jag tog alla timmar på ströjobb jag kunde få, så sensommaren blev rätt så sporadiskt.

Sedan kom vintern. Den hemska vintern då jag ALLTID tappar suget på att rida. Missförstå mig rätt, jag åker gärna till stallet och pysslar men jag vill inte rida helt enkelt.

MEN!!!!! Skrattande

Efter nyåret så känns det ju alltid som att det blir ljusare! Hästen börjar fälla päls och jag fick ett arbete. Inte vilket jobb som helst heller, utan ett jobb där jag stortrivs!

Det börjar klia i ridnerverna och jag har alltså bestämt mig för att flytta Zinzano till ett "riktigt" stall Flört

Detta beror mest på att Zinzano efter två år på lösdrift/sommarbete har blivit smälltjock och jag måste börja reglera hans matintag om jag ska kunna rida på honom ordentligt. Just nu bär han omkring på en vuxen karl i övervikt, tyvärr.

SÅ!

Därför ska ni få följa oss från att vi flyttar till vad jag kallar träningscampen fram till och se oss förhoppningsvis live och fit for fight på riks 2011!!

Hur låter det?

Jag bjuder på en bild som är tagen på lucia 2010. När Zinzano var som tjockast, han har faktiskt gått ner liiite sedan den bilden men ja, ni förstår ju vad jag menar hoppas jag!

Lösdrift i all ära men fri tillgång är oftast inte det bästa för de flesta! Cool

Annons:
[MaritWal]
3/3/11, 10:21 PM
#1

Jodå, han verkar ha blivit välfödd. Har liksom tappat midjan. Mår nog väl av miljöombyte och nya regler…Flört

[AlphLauren]
3/3/11, 10:27 PM
#2

Det är lätt att bli hemmablind gissar jag… Nu undrar man hur man kunnat låta det gå så långt… men men, det blir tufft för oss båda fr o m april!

Jag måste också få upp mitt flås, inte bara totte ska tränas Cool

[baffinbay]
3/4/11, 7:57 AM
#3

Det ska bli spännanade att följa er,  tror att det kommer att bli stor skillnad bara han får flytta och maten börjar komma i lagoma portioner med jämna mellanrum ;)

monsterpony
3/4/11, 11:35 AM
#4

#0 Här snackar du show condition ser jag… Flört

Lycka till! Det ska bli kul att följa er i tråden.

Men jag är inte säker på att Zinzano håller med om dina åsikter om fri tillgång… Skrattande

Punkity
3/5/11, 10:55 AM
#5

Kul, jag ska definitvt följa era framsteg Glad Finns ju fler ponnyer som behöver banta dessutom Skäms

[AlphLauren]
3/6/11, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här kommer då första uppdateringen så ni får se hur han ser ut idag! Första bilden är ju ändå några månader. Vet dock inte om det har hänt såå mycket, men fint väder hade vi igår när bilden togs i alla fall Cool

Annons:
[AlphLauren]
4/28/11, 7:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Oj! Har jag inte uppdaterat här?

Här kommer en bild från 5 april tror jag det är! Nu har vi flyttat till träningscampen för ett tag sedan, bara någon vecka när bilden togs dock…

[AlphLauren]
4/28/11, 7:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Känns inte som det händer jättemycket runt magen MEN, han sätter ju alltid fett runt magen först, sedan rumpan, halsen och sist bogen. Det verkar vara i den ordningen han tappar kilon också. Man ser ju nu att han har en bog liksom, haha. Även halsen är inte lika späckig och rumpan tittade jag på igår, den börjar få fina former igen, snart dags för ny uppställningsbild!

Men ni kan få en ridbild så länge dessutom, där vi snoffsat upp oss!

I måndags red min gamla tränare genom hästen, hon hittade verkligen på vad vi behöver jobba med och efter att hon ridit hästen en timme var han som smör!

Tisdags red jag på tränarens efterdyningar. Hästen kändes superfin och de övningar jag fått tränade jag på och tyckte det gick bra.

Poletten har verkligen trillat ner hos hästen. Nu ska den bara göra det hos mig också så därför har jag bokat in träning lektion ikväll med tränaren. Ev. blir det en i helgen också för att nu jäklar ska vi drillas och grillas inför riks!

Jag är anmäld till en lokal dressyr 29 maj. Sedan blir det KM 5 juni och riks 17-19 juni. Blir ev. en klubbtävling 8 maj också om två helger för att checka av innan den lokala!

Just nu känner jag mig riktigt taggad, håll tummarna för oss ikväll på träningen!!

[AlphLauren]
5/2/11, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Nu väntar vi på sista vinterpälsen ska trilla av magen och rumpan också!! Cool

2 maj 2011

Carduus
5/2/11, 7:37 PM
#10

#9 på den där bilden ser han mycket smalare ut! bra jobbat!

[AlphLauren]
5/2/11, 8:14 PM
#11

Ja det börjar hända lite nu!

Nu måste vi ut och cantra massor så han får jobba med magmusklerna och dra upp magen lite hehe

Sassenach
5/3/11, 7:15 AM
#12

#11 Simlom? Jag skulle kunna hänga med i helgen om du vill, Kråkan behöver stärka galoppen lite.

[AlphLauren]
5/3/11, 8:22 PM
#13

#12 SimloN Tungan ute

Ja dit vill jag åka och galoppa lite! I helgen är det klubbdressyr på vigelsjö som vi ska åka på dock så lär inte åka på lördag och galoppa tyvärr….

Simlon är ju nära så man kan åka någon kväll i en vecka också nu när det är ljust länge. Men beror ju på hur du jobbar? Jag slutar kl 16 månd-fred varje vecka

Annons:
Sassenach
5/4/11, 7:20 AM
#14

#13 f-n en båge hit och dit… Tungan ute

Jag jobbar vanligtvis 7-16 nu för tiden, men jag är lite ledig nu 5-9/maj, då siktar jag gärna på 9:e. Vad tror du om det datumet?

Skulle du som har kontakter där kanske ringa och boka in oss det datum som passar, kanske att vi kommer kl.19.00-19.30?

Coromant
5/4/11, 1:02 PM
#15

Vad roligt att det går bra med träningen.

Vi ska också tävla den 29/5 i Hallstavik, om det är dit du ska så ses vi.

Det blir den första utetävlingen för Coromant i år.

[AlphLauren]
5/4/11, 7:20 PM
#16

Sassen: Jag måste kolla upp lite vad som passar och såklart ringa till P och höra om det är okej att vi kommer :)

#15: Vad kul! Var är ni ifrån? Er har jag ju sett på riks några gånger, visst vann ni nån ridklass på riks sist det var i norrköping?

Jo det är Hallstavik vi ska till.

Fast idag har jag haft ett pissedåligt ridpass så just nu känner jag mig sämst i hela världen på att rida och pålle är väldigt billig idag!

Coromant
5/4/11, 7:37 PM
#17

Vi bor i Lagga det ligger mellan Uppsala och Knivsta.

Coromant och China står på Bergtorps Ridcenter i Östuna.

Coromant vann en ridklass 09. Hoppas vi hinner ses på tävlingen, det är alltid roligt när det är andra maror med.

[AlphLauren]
5/13/11, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

I söndags vann vi klubbdressyren LC:1

Mesigt men roligt!!

Vi har ju varit off-pist i 1,5 år och enbart ridit igång hästen från februari och tränat dressyr ordentligt i tre veckor bara :)

Men just nu känns det som en liten svacka igen, det finns ju så mycket annat som är roligare än dressyrtraggel liksom Cool

Upp till toppen
Annons: