Annons:
Etikettträningsdagböcker
Läst 1154 ggr
Appledale
12/10/08, 10:29 AM

Appledale - Amirett T RC 1025

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bakgrundsfakta: Jag heter Linda och är född 1985. Ami är född 1993. Jag och min lillebror köpte henne 1997, och numera äger jag henne själv. Ami är e. Rolls Royce RC 49, Facett RC 419 - Tiger Boy RC 11 - Eadestown Lad IRE 266.

Vår första tävling vi genomförde var 1998, det var en tävling arrangerad av Skånes Connemara Förening, och vi deltog i Working Hunter Pony, där vi gick felfritt på hoppbanan och blev 9:a av 18 st. Vi deltog också i Clearround hoppningen och gick felfritt. Då var min morfar så glad att han grät. {#emotions_dlg.smile} 

Efter det så tävlade vi fram tills att jag fyllde 18. När jag var 18 och 19 år så tränade vi också bland stora hästar där vi var med i den bästa gruppen, och hoppade 1,30-banor… (nu ska jag inte skryta mer, för jag tycker det låter så fult).

Sen blev Ami mamma. 2005 fick hon sitt första föl. I år fick hon sitt andra, som tyvärr var dödfödd..

Nu rids hon inte så mycket, det är mest någon gång då och då. Jag har funderingar på att betäcka om henne igen till våren, men samtidigt så hade det varit kul att träna och tävla igen, innan hon blir för gammal… Så jag har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra ännu, men när jag ska träna min unghäst på klubben, så tänkte jag att jag skulle ta med Ami istället någon gång emellanåt också. Det skulle hon säkert tycka var jättekul!

Mål: Mitt mål just nu, är att hoppträna henne lite under vårterminen, och kanske det blir någon tävling igen…

Annons:
Appledale
12/21/08, 9:38 AM
#1

14/12:

Idag var min bästa kompis, Hanna här. Vi bestämde oss för att rida, så Hanna fick rida Ami. Ami var jättepigg idag!! Så vi red lite hemma i en av hagarna. Ami fick plötsligt för sig att från skritt sätta av i galopp med följd av en lång bock-serie, så Hanna landade vackert på marken, och slog en kullerbytta. Hon skrattade själv iaf. Och Ami såg faktiskt ganska rolig ut. Skrattande Tur att Hanna inte slog sig iaf! Skäms

Fast sen hoppade Hanna upp igen, och var lite mer bestämd denna gången. Så red de lite dressyr, och det såg jättefint ut!

Appledale
12/21/08, 9:41 AM
#2

20/12:

Idag red jag & Ami ut. Ami var väldigt pigg idag också. Det blev lite ridning i skogen, och sedan en väg med en lång galoppsträcka. Härligt!! Ami var så nöjd och pigg idag.

Upp till toppen
Annons: