Annons:
Etikettconnemaraberättelser
Läst 1714 ggr
[RC1393]
10/11/13, 4:45 PM

Primula II 16/4 1995-11/10 2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick Primula II (RC 1393) somna in, vid 18 års ålder. En så otroligt snäll och lugn häst i alla lägen, en riktig klippa i alla stormar som hjälpt mig och kanske även hennes tidigare ägare genom jobbiga dagar och perioder. 

Hon kom till mig i juli för 5 år sedan, ett muskelpaket om än lite tjock. Glad i hågen och positiv till det mesta. Jag upptäckte dessutom ganska snart att hon alltid gjorde det man bad henne om, även om hon själv var trött, slut och less. Hon älskade att springa på travbanan sedan hon förstått vad det var frågan om, även fast hon var en av de långsammaste hästarna som deltog varje gång.

Någon riktig tävling hann vi oss aldrig ut på, bara en "klubbhopptävling" på torget som mest var för uppvisnings skull. Vi kom sist men hade jätteroligt ändå.

Det är väl lite så jag kommer att minnas vår tid tillsammans; vi tog allt i vår takt, kom sist men var glada ändå. Allt handlar inte om att vinna, utom om att glädjas åt det man har❤️

R.I.P. Primula II

e. Shirley's Thunderbell

u. Princess Jasmin

Avkomma: Little Sparrow (e. Starrhult Bossanova)

Annons:
[RC1393]
10/11/13, 4:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

[RC1393]
10/11/13, 4:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

GE
10/11/13, 5:53 PM
#3

Så tråkigt, beklagar verkligen 😕

MrsM
10/11/13, 8:54 PM
#4

Primula, en sann connemaraponny. När hon var ung var hon en "duktig flicka" och fick klara av mycket mer än hon egentligen var mogen för. Mycket typiskt connemara. Vill mer än man är fysiskt kapabel till när man är ung. . Hon var en fin ponny. Glad att höra att hon slutat med flaggan i topp.

[RC1393]
10/11/13, 9:58 PM
#5

#4 Låter som helt klart som henne, så du har haft/känt någon som haft henne? Har faktiskt väldigt dålig koll på tidigare ägare förutom Fahlgrens som hade henne före mig. 

Ja, hon var verkligen på topp, om hon själv fick bestämma. Fysiskt såg hon ut som om vi haft henne på svältdiet utan möjlighet att röra sig, men psykiskt så tyckte hon att hon fortfarande hade mycket kvar att ge. Så hemskt att behöva ta bort en häst som fortfarande var full med livvilja.

Upp till toppen
Annons: