Annons:
Etikettunghästar
Läst 1714 ggr
GE
2015-12-10 07:58

Ungponny 2016 (f 2012-13)

En tråd för alla med 3-4 åriga Connemaror. Vilka planer och mål har du för 2016? Presentera din Connemara här, och uppdatera sen med under året.

Annons:
liljegren
2015-12-10 11:20
#1

Liljegårdens Isolde, f 2013 E. Frederiksminde Hazy Chance UE. Möllans Crazy Isolde är världens coolaste ponny, precis som sin syster tar hon nya saker med ro utan att för den sakens skull vara ointresserad. Hon är van vid träns och sadel redan och vi har tömkört en del. Under sommaren har hon gått och haft sommarlov. Min moster har fått börja hänga och sitta lite på henne då en annan är för stor för stunden. Tanken är att hon ska betäckas i maj och sedan åka på bete i norrtälje så att min moster kan fortsätta med inridningen. 3-års test ligger även på att göra listan. Det är tur att jag har en snäll moster som har tid över!

liljegren
2015-12-10 11:27
#2

Edens Toy Boy, f 2013 E. Kingstown Goldie UE. Janus Vi fick hem honom i våras från uppfödaren. Sen dess har han gått på bete med våra andra unghingstar för att växa på sig och tuffa till sig. Han har haft sadel på sig ett par gånger och även haft en liten kille hängande på ryggen. Tanken är att vi fortsätter lugnt med hängande och promenader under ryttare, jag hoppas bara på att hitta en liten ryttare att låna då han bara är 135 cm.. Personligen tycker jag att han är snygg och har bra huvud så han får nog gå som hingst nästa år, så ska vi väl försöka låta någon med mera opartiska ögon titta på honom.

liljegren
2015-12-10 11:33
#3

Edens My Little Secret, f 2013 E. Kingstown Goldie UE. Spinway Corona Hon är en rätt så otypisk connemara.. fux med bred bläs.. men jag är väldigt förtjust i henne. Hon kom till oss samtidigt som Toy Boy i våras och har fått ett långt sommarlov med Isolde. Hon är lite nättare i typen och lite sen i utvecklingen så vi har inte gjort mer än att mysa och promenera med sällskap i grimma. För hennes del blir det inget treårstest, om hon inte överraskar mig och tok-utvecklas under vintern. Planen är att fortsätta jobba från marken och introducera sadeln till sommaren/hösten.

hanna-norrk
2015-12-19 19:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här har jag "bara* Holmtebo Image att presentera. (Hur är det möjligt jag önskade jag hade fler connemaror, haha?) Vallack f. 2012 e Hagens D'Arcy u. Hagens Ixora ue. Pilgaards Killroy Äg. Hanna Salomonsson. Min egen lilla kille jag köpte i maj 2015 men som kom hem först i augusti. Planen för 2016 är att visa på kvalitén och komma ut på någon liten dressyr & hopptävling när det passar. Skulle vara roligt komma iväg på någon connemarariks med ridklass om möjligt samt någon utställning. Han har ju talang för både hopp och dressyr så jag hoppas kunna ge honom en bra utbildning i bägge grenarna utan någon direkt inriktning nu i början.

liljegren
2015-12-31 09:10
#5

Vi har suttit lite på både Isolde och Toyboy. Isolde har vi tom promenerat med ryttare, fullt utrustad och lätt tygelkontakt. Fördelen med att ha hunnit jobba hästen i tidog ålder ;) Toyboy har vi haft en liten kille som har fått sitta på honom ett par gånger. Vi har hållt oss i stallet då han inte är helt trygg i att gå iväg själv än.

Upp till toppen
Annons: