Annons:
Etikettallmänt
Läst 756 ggr
Mellanbror2004
2017-02-05 09:04

God Morgon 5 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ytterligare en skön dag för att vara februari. Så skönt att kylan inte är så skarp, något som annars brukar vara februari kostym.

Anmält mig till träffen nästa helg, men tyvärr ser det väl lite trögt ut med anmälningar. Än har ju inte sucken  gått, så vi får se.

Veckan har snurrat på som det vanligen brukar se ut, saknar tömkörningen, banan är för hård, så jag ska göra som min tränare, salta min lilla volt och ta lugnare takt. Opal brukar annars tycka det är så roligt att han kostar på sig rejäla brallningar, men så är det väl med det mesta, känner man sig stark kan man kosta på sig det.

Om det är något jag verkligen vill, så är det att mocka hemmahagen. Någon vinter har det i snömängd knappast varit, men tyvärr går det ju inte att fixa något. då det helt enkelt sitter fast i den frusna sulan. Söndagsmorgonen är så skön, inga banarbeten, lugn och ro, hästar som tuggar i godan ro och alldeles tyst i vårt lilla hus, God Morgon på Er!  Här är någon som tar hjälp av vårvinden för att liva upp sig förra året.

Annons:
liljegren
2017-02-05 14:19
#1

Jag hade tänkt åka.. men det krockar med utställningen i Örebro och jag blev rekommenderad att åka dit med Rebell. Barnkalas på fm och nu på em ska vi ner o städa i Huddinge.. arrendet går ut nu i vår. Förskräckligt hur mycket grejer man fyller utrymmen med.. har ett gäng bord o stolar som vi hade i cafeterian bla.

Kjerulfia1
2017-02-05 17:40
#2

Ännu en dag med tömkörning i ridhuset, och hon var riktigt fin idag. Det är så roligt att se. Avslappnad nästan hela tiden och längde på stegen. 

Nu ska det där bara med upp när man sitter på ryggen :)

GE
2017-02-05 17:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sovit för länge idag, men känner mig utvilad inför en ny sväng på plåsterhuset :)

Fionn och hans ryttare blev årets dreesyrekipage ponny hos Sundsvalls RK. Priset delades ut under "pompa och ståt" vid ryttargalan däruppe igår. Så kul för dem!

GE
2017-02-05 18:01
#4

#1 Spännande!

Coromant
2017-02-05 20:12
#5

En helg med mycket ponny aktiviteter. 

China startade sin första tävling med Kristin idag. Dom var jätteduktiga båda två och det blev två blågula rosetter. 

Chalmer har jobbat på bra på hemmaplan.

Coromant har blivit av med lite päls och skrittar på efter sitt schema från veterinären.  Hittills går det som planerat.

Imorgon skrittmaskins träning för China och Chalmer efter helgens tävling/träning

liljegren
2017-02-05 21:36
#6

#3 kul för er båda :) Jo.. både och.. jättekul om personen i fråga har rätt.. men att åka på en rådgivning är ju inget definitivt.. och jag tycker det är kul att få flera "synvinklar" på hästarna. Lätt att snöa in och bli partisk.. jag tycker ju att han är fin.. men det hade jag nog tyckt oavsett.. han var ju väldigt efterlängtad och välplanerad

Annons:
GE
2017-02-06 08:46
#7

#5 Grattis!!

GE
2017-02-06 08:50
#8

#6 Han ÄR jättefin, men man får ta en rådgivning för vad det står för…

Upp till toppen
Annons: