Annons:
Etikettavel
Läst 702 ggr
liljegren
4/15/17, 11:27 AM

Avelsföreläsning via SH

Saxat från SH's facebook sida: Nu har Shetland Sydväst i samarbete med Shetland Syd och Svenska Hästavelsförbundet bokat in en föreläsning med Morgan Johnsson. Öppet för alla rasföreningar. Den 6/5 kl 10-15 på Idrottsgatan 2 i Hörby. Föreläsningen handlar om vad man bör tänka på i aveln. Det blir statiskt, råd och rön samt tid för dina frågor och funderingar. Det är kostnadsfritt för er upp till 26 år, som ett led i ungdomsprojektet som är en del av HUS - Hästnäringens Ungdomssatsning Kostnad för övriga är 100 kr som betalas på plats. Vi bjuder på chilli con carne och kaffe. Anmälan senast den 30/4 till wonnagardensstuteri@gmail.com. Varmt välkomna önskar föreningarna Shetland Sydväst och Shetland Syd!

Annons:
Annette
4/16/17, 12:10 PM
#1

På andra ställen marknadsförs föreläsningen som "Svensk avel inom Shetland".
Då får man nog räkna med att det blir väldigt rasrelaterat.

liljegren
4/16/17, 12:27 PM
#2

Jo, absolut iom att det är ett samarbete med Shetland.. men det står öppet för alla rasföreningar så jag tänker mig att det kan finnas ett intresse för andra att gå ändå

GE
4/16/17, 4:22 PM
#3

Det är väl SH som tagit intiativet till det här, som ett led i ungdomsprojektet 2017? Det ska därmed vara öppet för alla, men såklart ligger tonvikten på Shetlandsavel  när de själva marknadsför kursen.  Huvudsaken är dock att alla andra välkomnas :)

Annette
4/16/17, 7:17 PM
#4

Det är klart att alla är välkomna 🙂 Men jag ville bara tydliggöra det hela.

GE
4/18/17, 2:41 PM
#5

#4 🙂

Upp till toppen
Annons: