Annons:
Etikettföl-2017
Läst 1074 ggr
Sixi2
8/6/17, 9:11 AM

Inglingstad Fryd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Her er vår lille Fryd💚 F 17/7, etter vår egen hingst Inglingstad Yr. Mor er Inglingstad Frøyla. Fryd er det femte connemaraføllet som er født i Norge i år.

Annons:
Sixi2
8/6/17, 9:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Et bilde til på Frøyla og Fryd

monsterpony
8/6/17, 10:52 AM
#2

Vilken liten sötnos! Och så vackert flugskimlad mamma är!

Men jag är inte så insatt i norska connemaror som jag kanske borde vara. Vad är det för härstamning på Yr och Frøyla?

RC927
8/6/17, 12:05 PM
#3

Så fina. Tror att Miss Fifty som jag sålde till Norge 2001 var på betäckning hos en hingst som hette Inglingstad ???? men blev inte dräktig tyvärr.

Sixi2
8/6/17, 3:24 PM
#4

#2 Takk! Her er avstamningen på Frøyla og Yr: Inglingstad Frøyla e Eastland White Heather (e Lockinge Frederick/Leam Bobby Finn) u Pålands Sixi Star (e Rory Ruadh/Marble) Inglingstad Yr E. Inglingstad Yme (e Pålands Mike O'Connor/Rory Ruadh) U. Inglingstad Eponine (e Starrhults Bossanova/Janus)

Sixi2
8/6/17, 3:27 PM
#5

#3 Takk:) Miss Fifty var til bedekning med Inglingstad Yme to år på rad. Dessverre ble det ikke noe føll, det var et fint sto. Hun fikk senere et avkom med en sportsponnihingst.

RC927
8/6/17, 4:16 PM
#6

#5 Ja, det var synd att det inte blev någon renrasig avkomma efter henne, egentligen är det inte försent ännu! Har sett bilder på avkomman, ett hingstföl, men vet inget mer om honom. Min dotter har koll på var Miss Fifty finns.

Annons:
monsterpony
8/6/17, 5:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Vilken spännande stamtavla på Fryd. En verklig godispåse med spännande namn.

Här en bild på en av förfäderna, Hallfield White Orchid. Farmor till Frøyla om jag inte har helt fel.

Sixi2
8/6/17, 5:42 PM
#8

Å, så gøy at du har bilde av henne! Ja, hun er farmor til Frøyla:)

Sixi2
8/6/17, 8:27 PM
#9

Her er stamtavla til Fryd: http://www.allbreedpedigree.com/inglingstad+fryd Han er ut av den orange hingstelinja som i dag ikke er så vanlig. Mitt mål er å bevare 'den norske' grenen av denne linjen så langt det går ved spare en hingstesønn med noen års mellomrom. (Det blir nok ikke Fryd, men forhåpentligvis en av hans kommende brødre;))

GE
8/6/17, 9:22 PM
#10

#1 Vilken härlig uppsyn han har, och en vacker mamma! Grattis till båda :)

Sixi2
8/6/17, 9:28 PM
#11

#10 Takk for det:) helt enig;)

Kjerulfia1
8/6/17, 9:34 PM
#12

Vilken spännande stam ! Kul att se.

Sixi2
8/7/17, 10:58 AM
#13

#12 Mye nordisk blod, med en dæsj britisk;) blir spennende å se hvordan han utviklet seg!

Annons:
Upp till toppen
Annons: