Annons:
Etikettallmänt
Läst 845 ggr
Mellanbror2004
8/22/17, 7:26 AM

God Morgon 22 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En vacker morgon igen i Tungelsta, men trots att det är många dagar kvar i augusti så känns det verkligen som hösten knackar på här med rejäl dimma lite tidigare. Vädret fortsätter att spela spratt och på väg till träningen igår kväll for vi genom, mycket glad för genom, rejäl  regnskur, men för mig var det sol.

Jag fortsätter att vara så jättenöjd med Opal, att connemaror tar tid på sig att växa ur, ser jag på honom. Han har fått en sådan fin och muskulös kropp, t o m så att min man plötsligt sa, har han vuxit lite? Han ser större ut? Jag tycker det är en god iakttagelseförmåga när man inte är hästmänniska,  men han är duktig på att "se"" faktiskt. Det annan sak som är mycket bra är att han äter och tuggar, han har alltid varit matglad vilket är enkelt och bra, och börjar inte stampa och vara orolig då vi väntar och tar lite längre tid runt omkring, så att det inte bara ska vara ut, så fort vi stannar.  I ridningen känns han härligt stark, jag är glad för mig själv faktiskt att jag låtit min vackra häst ta tid på sig, inte en endaste protest när vi leker med olika sorters fattningar till galopp, bara lite pip och studs i början när vi värmer upp, det gör mig glad. foto:A-K Wik

Annons:
GE
8/22/17, 7:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja, hösten känns på gång, men vi får hoppas den blir fin med soliga dagar. Hemma efter en extranatt, och nu är jag ledig ända till söndag! Det gäller att förhandla!

Fördelen med att tömma datorn är att man hittar gamla bilder. Den här lilla killen fyllde 18 för några veckor sen. 2009 var det roligt att rida ut och plocka svamp med Flynn, men idag är det andra hästkrafter som gäller ;)

Mellanbror2004
8/22/17, 9:28 AM
#2

I oktober träffas Camilla, Mikaela och jag för dressyrträning hos Uffe Lind. Så kul att träna ihop och umgås tillsammans efteråt. Kanske någon fler connemararyttare hänger på. Det blir ju bara och måste också vara connemarasnack tillsammans när vi inte är i sadeln.

liljegren
8/22/17, 2:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
liljegren
8/22/17, 2:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hon är en pigg rackare:)

liljegren
8/22/17, 3:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
liljegren
8/22/17, 3:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hälsning från trion ;)

Annons:
Märit
8/22/17, 7:09 PM
#7

#6 Hur gammal är mörka som du har på de första fotona?

liljegren
8/22/17, 7:24 PM
#8

#7 hon är en eftersläntrare som kom på vår bröllopsdag, 21/8 :)

monsterpony
8/22/17, 8:34 PM
#9

Alltid kul att se fölbilder! :-)

Märit
8/22/17, 8:57 PM
#10

#8 Äsch, där hängde jag dåligt med! Grattis till jättesöta sonen och hemskt rara fölis och bröllopsdag!

Märit
8/22/17, 9:01 PM
#11

För övrigt en mörk och kylslagen kväll där jag inser att jag behöver åka hem till radhuset och hämta reflexväskan! Men vi hoppas att det blir en varm höst så vi kan bo kvar i kolonistugan bredvid Walsäng och ha kvar hästarna på bete.

Kjerulfia1
8/22/17, 9:21 PM
#12

#2 När i oktober? Du kan väl PMa mig eller så. Det vore kul att vara med om det passar.  Melody behöver miljöträning.

Mellanbror2004
8/23/17, 7:40 AM
#13

Allt finns att läsa på hans hemsida, tider priser etc. Den helg vi siktar på är 14-15 okt.

Annons:
GE
8/23/17, 10:03 AM
#14

#5 Lite Gittanstuk är det allt ;)

GE
8/23/17, 10:11 AM
#15

#6 Sötisar! Har Eowyn övergivit sin bästis Athena, eller ville hon bara vara med på bilden? Tur att hon inte har ett FB-konto! Många selfies skulle det bli ;)

liljegren
8/23/17, 5:55 PM
#16

#15 Athena har börjat dra sig undan nu när de ofta kommer alla 3 och är rätt intensiva ;)

Upp till toppen
Annons: