Annons:
Etiketttävlingsresultat
Läst 896 ggr
GE
10/15/17, 4:52 PM

Kul med rosetter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rosettskörden från helgens meeting i Borås :) Kanske lite av typen värdelöst vetande, men två svenskfödda i topp är iallafall väldigt roligt!

Annons:
Märit
10/15/17, 6:48 PM
#1

Ja, men roligt vetande! Kul när olika klasser uppmärksammas!

monsterpony
10/15/17, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kul!

Lite illustrationer ska vi väl ha också?

Karma Pil

monsterpony
10/15/17, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och Poetic Vanilla Ice

Märit
10/15/17, 9:13 PM
#4

Jag som har dålig koll på det där med poäng. Får man poäng för lätt B, vid regional? Det vore roligt om det ges poäng även i lägre klasser.

liljegren
10/15/17, 11:48 PM
#5

Jättekul med bilder också!

Paloma II
10/16/17, 4:55 AM
#6

#1 ja du får poäng fr.o.m. regional LB Lite synd att man inte får poäng på en lokal LB - har inte märkt någon större skillnad på lokal och regional LB.

Annons:
GE
10/16/17, 6:08 PM
#7

En lokal är ju mer att betrakta som en utbildningstävling, och ska vara lättare än på en regional. Att det sen inte alltid är så beror helt på banbyggarna.

Det som jag tycker skiljer är att det oftast är svårare linjer på en regional. Då går det inte bara att "tuta och köra" utan ryttaren måste ha ponnyn i handen pch  kunna öka/minska tempot. Det är ganska intressant att titta på en regional LB där banbyggaren har byggt svårt. Man kan faktiskt på ett ungefär räkna ut hur många som kommer att stanna ut sig, eller ta sig runt med en massa fel. 

Sen tycker jag mig också ha märkt att när LB och LB+ ligger på nationella tävlingar, kan banorna bli lite svårare än på en regional.  Kanske blir det så av bara farten?

GE
10/16/17, 6:20 PM
#8

#4 Poäng i reg LB:  1:an 7p. 2:an 5p. 3:an 4p. 4:an 3p. 5:an 2p. 6:an o följ 1p.

I LB+ ges poängen 8-6-5-4-3-2

Upp till toppen
Annons: