Annons:
Etikettallmänt
Läst 1073 ggr
GE
2017-10-15 17:53

Vilken webläsare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Natten mellan 12-13/10 gjordes en uppdatering av säkerheten på iFokus. Vilket gjorde att det initialt blev problem att ta sig in på sidan.

Det verkar som att Firefox och Chrome är de som klarat sig bäst, men att det fortfarande är problem med Internet Explorer och Microsoft Edge?

Jag har både IE och ME i min dator, men använder Firefox som standardläsare, och märkte inte av det alls. Jag har dock provat med de två andra nu, och får då upp en säkerhetsvarning. Det hjälper inte att ta bort www i adressen heller.

Hur ser det ut för er? Vilken webläsare använder ni i datorn? I telefonen? 
Jag trodde fö att jag hade IE i telefonen, men det visade sig vara Chrome. Så mycket visste jag ☺️men den fungerar iallafall, och har gjort det hela tiden.

Så här ser IE ut i min dator

Annons:
Herveaux
2017-10-15 17:56
GE
2017-10-15 18:08
#2

Tack för länken. Jag läste igenom den igår, och det var därför jag skrev inlägget. Det är ju väldigt olyckligt om problemet kvarstår. Hur många har IE el ME på datorn?

vallhund
2017-10-15 18:37
#3

Undrar hur många läsare som tröttnar o hur många som hittar till iFokus via Google o som aldrig kommer tbx?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Märit
2017-10-15 21:19
#4

Hemma använder jag Google, men har även IE, på jobbet använder jag både Mozilla Firefox, Chrome och IE. I mobilen har jag "Safari" (?) Trodde att det var någon Google-variant? Jag använder dock för iFokus tydligen bara sådana webbläsare som klarat sig från problem.

GE
2017-10-16 18:23
#5

Problemet verkar vara att några webläsare inte klarar av konverteringen från htpp till htpps, men vi får hoppas att det löser sig snabbt!

Kjerulfia1
2017-10-17 13:41
#6

Chrome på mobilen verkar inte heller hänga med riktigt. Safari inga problem.

Annons:
Annette
2017-10-17 16:12
#7

Chrome på mobilen funkar fint för mig.

GE
2017-10-17 17:04
#8

#7 För mig med. Nu har jag också provat IE och ME igen. Det går att komma in (efter att ha tagit bort www i adressen i IE), och det ser helt normalt ut. Däremot finns ingen skrivruta i någon av dem, så det är ändå värdelöst! En framgång att komma in dock, så vi får hoppas att resten löser sig snart.

MrsM2
2017-10-17 22:16
#9

På min inloggning på datorn kan jag inte längre kommentera eller skicka meddelanden? Men här verkar det ok? Fick byta till ny MrsM för jag kommer inte längre in på den gamla… vad händer?

GE
2017-10-18 17:41
#10

#9 Jag hade inte heller någon skrivruta i IE , men det ska vara fixat nu. Det här skriver jag med IE som webläsare, så det funkar för mig iallafall ;)

Här verkar det ok? Menar du via telefonen då? Var det där du fick byta?

PS Du skulle ha bytt till M1😉

Kjerulfia1
2017-10-18 17:44
#11

#9  Det problemet hade jag för ett antal år sedan, därför heter jag numera Kjerulfia1 😉

MrsM2
2017-10-19 22:12
#12

Nu finns det skrivruta! Och möjlighet att lägga till en bild som Avatar.

Upp till toppen
Annons: