Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 594 ggr
Märit
2017-10-20 20:01

Godkväll 20 oktober

Första frostnätternahar passerat, så nu hoppas vi för lilla shettisen Porschans skull att knotten har frusit. I alla fall har floderna sjunkit undan lite och kanske kan vi hoppas på en helg med trädgårdsarbete för koloniägarna. Det kan betyda ett vi får hjälp att tömma gödselplattan. Vi har i alla fall spänt för vagnan bakom Rhonda två ggr nu. Inga problem. Vi har hållit hus både på ridbanan och utanför (med läskiga aktiviteter i omkringliggande mörker). Vi har även prövat liten utförsbacke. Allt har gått bra. Jag tror att nästa steg blir att trava med vagnen. Hon har travat utan problem med släpan.

Annons:
monsterpony
2017-10-20 21:12
#1

Kul att det går bra! Här ligger tentorna på hög, men nu är det helg och ledigt.

Kjerulfia1
2017-10-20 22:00
#2

Även här hade vi frost i morse.

Full rulle idag som började med utsläpp av pållar. Efter jobbet tömkörde jag Melody. Hon har ju vilat i tre dagar medans jag varit i Falsterbo (ja tyvärr inget hästrelaterat, men nu vet jag ju hur man tar sig dit ;)  ), så början av passet var lite viljornas kamp innan hon började lyssna ordentligt. Då blev hon riktigt fin och jobbade på i bra takt och tempo. Mycket övergångar trav/galopp stod på schemat idag.

GE
2017-10-21 01:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Världscupen för ponny (FEI Ponies Jumping Trophy) pågår i Herning, Danmark. Två svenska ekipage deltar. Den ena, Ocean des As, vann GP 135-klassen i Oslo förra helgen, som ingår i cupen. Han kom 8:a på torsdagen och 2:a igår.

Den andra är ingen mindre än Vox Pop de L’Aulne som kom på 5:e plats i torsdags och på 11:e igår. Danska Bebo Com kom 3:a och 12:a. Blir spännande på söndag!

I CSIP 120 var Poetic Kelly 4:a på torsdagen, och Attyrory Rebel (ex Miko) 12:a. Igår kom Attyrory Rebel 3:a, medan Poetic Kelly tyvärr stannade ut sig. Han finns med i startlistan till lördagens 125-klass, så på't igen Kelly! Vi håller tummarna!!

Vales Blue Song, en korsning e Vales Blue Rebel med fullblodsmamma placerade sig 3:a resp 5:a i samma klass som Poetic Kelly. Vales Blue Rebel är e Murphy Rebel
e Rebel Wind u Muffy ue Clonkeehan Auratum. En härstamning som tar oss ner i den irländska myllan. Rötterna sträckte sig också till Sverige, via Murphy Rebels halvsystrar Glenlo Muffy RC 38 och Hillside Star RC 240.

Från Murphy Rebels möderne kommer även Knockranny Ruby, godkänd på Irland men inte i Sverige. Några av hans döttrar hittade också hit. Till ex Moy Nancy. En av hennes många duktiga avkommor, Greatest Moyson (Brantshammar Bell Dara), får illustrera den här lilla historielektionen på nattkröken.

God Natt

RC71
2017-10-21 09:34
#4

#3 Tack! Mkt förtjust i historiska tillbakablickar :)

Upp till toppen
Annons: