Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 428 ggr
Kjerulfia1
11/21/17, 10:27 AM

Godförmiddag 21/11

Idag bjöd jag kollegorna på tårta eftersom jag har fått ett grått hår till. 

Hemma bjöd maken på finfrukost. 

Melodys hagkompis har förvandlats till en täckesmarodör så nu får de gå skilda vägar tills dess att täckestiden är över. Trist, men jag orkar inte laga täcken en gång i veckan, hål som är riktiga revor  genom alla lager, 2*3 dm ….

Tanken är att gå tidigare från jobbet idag så man kan hinna med en eftermiddagstur.

Annons:
RC927
11/21/17, 2:01 PM
#1

Direkt, nästan,bara en knapp timme hemma, från Åbobåten till stallet. Krock, i andra riktningen som tur var, på motorvägen. Massor med snö, säkert 30-40 cm. Lite förvånad såg Pemberley allt ut när hon såg all snö! Tömkörning som gick bra, inga snösulor än men snön lossnade lätt!

monsterpony
11/21/17, 6:01 PM
#2

#0 Grattis!

Fortsatt snöigt och fint. Gick hem tidigt från jobbet idag för att hinna svänga förbi vårdcentralen och få influensavaccin. Vaccinerande läkare hade verkligen snitsen inne. Jag tror aldrig jag har fått vaccin så snabbt och smärtfritt någonsin. Kändes ungefär lika mycket som att bli ritad en prick på med kulspetspenna!

Sassenach
11/21/17, 6:16 PM
#3

Jag har just nu praktik på min ordinarie arbetsplats som en del av utbildningen. Fått vara med om några nya saker, så det är kul. Idag har vi varit på RPA i Huddinge. Resan tog dubbelt så lång tid än vad Gpsen tyckte det skulle ta. Det är ju ett mysterium i sig att 10 cm snö i slutet på november kan vara en överraskning för många medborgare i vår huvudstad. På motsvarande breddgrad i Nordamerika traskar ju isbjörnar runt. Ha en bra kväll.

Upp till toppen
Annons: