Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 711 ggr
Kjerulfia1
1/10/18, 12:55 PM

Vilken härlig dag ! 10/1 2018

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgonpass i stallet så jag passade på med en härlig energiboost på bästa ponnyn efteråt.  En fin tur runt vallarna i solsken och -8C.  Melody var på strålande humör (efter mycket galopp på töm i ridhuset igår) och vi travade där det funkade😃

Bilden verkar inte vilja sitta på rätt håll, vet inte riktigt varför.

Annons:
liljegren
1/10/18, 1:16 PM
#1

Kallt och solen skiner! Helt underbart! Våra blivande tvååringar är två stora damer. Den ena är ju inte vår längre men hon är kvar för att få växa upp i flock och stora hagar. Nu är ju ingen av våra andra uppfödningar superstora så jag har inte mycket själv att jämföra med.. Men mormor har kommenterat storleken ett par ggr ;)

liljegren
1/10/18, 3:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Får ta tillbaka det där med sol ;)

GE
1/11/18, 3:13 PM
#3

#0 Hur håller du telefonen? Är bilden rättvänd i galleriet? En del telefoner har inte funktionen (EXIF) som roterar bilden, utan lägger den på sidan. Är den rättvänd från början ska den komma upp så. Det kan också bero på att bilden är för stor. Inte för stor att ladda upp, utan för att över en viss storlek släcks EXIF ner.

Jag lägger aldrig upp bilder direkt från telefonen, just för att de är så stora. Istället skickar jag dem till datorn, förminskar och lägger upp dem därifrån. Så jag vet inte om mina bilder lägger sig på sidan. Ska prova…

Ett enkelt sätt att fixa det är att beskära bilden, antingen direkt i telefonen eller i datorn, döpa om och sen lägga upp. Då brukar det lösa sig. Jag ska fixa din bild.

GE
1/11/18, 3:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Testbild

GE
1/11/18, 3:27 PM
#5

Japp, bilden är nog för stor (5MB). Den är rättvänd i telefonen, men när jag tittar på info om bilden står det orienering 90 grader. På liggande bilder står det 0. Ska beskära en bild och se om den lägger sig rätt då.

GE
1/11/18, 4:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nu har jag skurit lite i över och underkant, och det står orientering 0 på bilden. Få se om det funkar nu då

Annons:
GE
1/11/18, 4:06 PM
#7

Det gjorde det! Nu har jag lärt mig något nytt idag igen 😃

Kjerulfia1
1/11/18, 4:26 PM
#8

#3 Bilden är tagen uppvänd, med telefonen i rätt läge. 

Jag lade in den från datorn så inte direkt via telefonen. Där försökte jag vända på den och se hur det funkade. Enligt dumburken var bilden typ 3M så att den borde inte vara för stor verkar *kliar sig i huvudet*. 🤔

GE
1/11/18, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bilder upp till 5MB ska kunna laddas upp, men servern krymper bilder över en viss storlek, och då försvinner EXIF-funktionen som gör att bilden blir rättvänd. Din bild som jag laddade ner var 167 KB så kraftigt skalad.

Döpte du om bilden eller lade du upp den som den var? Jag tror man ska döpa om.

Här är din orginalbild

GE
1/11/18, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här har jag döpt om den (sparat som…melody.180110) utan att röra för övrigt

Kjerulfia1
1/12/18, 9:24 AM
#11

#9 den var kopierad från orginalet och omdöpt. Jag blir bara förvirrad måste jag erkänna, men något handhavandefel från mitt håll är det ju uppenbarligen. Jga får träna lite mer.

GE
1/12/18, 10:18 AM
#12

Märkligt 🤔 Vad döpte du om den till?

Upp till toppen
Annons: