Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 500 ggr
RC71
1/14/18, 9:08 AM

Godmorgon 14 januari

Så har snart halva januari redan gått och jag tycker mej ana lite ljusare eftermiddagar . Dock var det mörkt som i graven här i morse så jag trodde det var fel på klockan.  Här blir lite almänt pyssel idag . skulle verkligen behöva städa jobbarbilen då "ingen "gjorde det under Julledigheten 😎. Hästarna växer och frodas . En del på höjden , andra på bredden 😎.  Verdi har i vanlig ordning börjat fälla så han tycker att våren snart är på ingång .

Ha en fin söndag alla !

Annons:
Paloma II
1/14/18, 10:21 AM
#1

Rebecka och Mary ska på hoppkurs dag 2 idag. De rider för en ny tränare och det har varit en positiv upplevelse hittills. Mary tyckte det var superskoj att hoppa igen så hon bockade runt i början men lugnade sedan ner sig 🙂 Paloma sträckte till sig i hagen i måndags och tappade en baksko i torsdags så hon har fått tagit det lugnt den här veckan. Sträckningen var av ett lättare slag så den är hon återställd ifrån och hovslagaren kommer imorgon och slår på bakskon. Försökte promenera lugnt och fint på gräsbanan igår men det var monster överallt….

Kjerulfia1
1/14/18, 6:57 PM
#2

Busy helg med både ridning och en övernattningsutflykt till Loka Brunn för att fira syrran. 

De besvärliga månaderna verkar börja gå mot sitt slut för ponnyn för just nu känns det som det går åt rätt håll.  

Hon är dock snorig fortfarande så vi tar det halvlugnt. Det verkar inte vara någon farlig bug (ingen temp och provet som skickades in för den första hästen som fick det visade på inget allvarligt), men det är något som har cirkulerat runt i stallet sedan mitten av december. M har snorat  de senaste 3 veckorna och hostar ibland, så nu börjar jag bli trött på den. Tycker den kan ta sitt pick och pack och försvinna.

Upp till toppen
Annons: