Annons:
Etikettallmänt
Läst 488 ggr
Mellanbror2004
1/16/18, 11:24 AM

God morgon 16/1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Har ju varit uppe några timmar nu men den mörka himlen gör att det känns som tidig morgon. Andra dagen med kraftfull blåst, vi lät som ett par steppdansare igår när vi gick över järnvägsbron Aran och jag med Opal bredvid, det var alltså ingen dag för lång tygel då virket i bron knakade. Idag en tur med Yuppie bredvid, ju äldre jag blir, ju jobbigare tycker jag kylan är. Nu ska ju även Sth få lite kyla i slutet på denna vecka. Tror vår del av landet haft det enkelt med regn och snö. Man är ju ingen meteorolog, men det verkar som närheten till havet betyder rätt mycket. Ha en bra dag i blåsten!

Annons:
RC927
1/16/18, 1:29 PM
#1

Ja, fy sjutton vad det blåser här i Stockholmsområdet. Hästarna fick gå ut i omgångar då en hage har några träd som känns som om de skulle kunna ramla, och några hästar hade varit väldigt oroliga i går när de skulle ledas in i blåsten. Direktutsläpp från stallet kändes bra idag! Pemberley och Mallan tömkördes och det gick bra! Inte ens Pemberley som lätt kan bli stissig brydde sig om blåsten. Nu(13.30) flyger det något vitt i luften, men än så länge är det inte mycket. Snö på marken vill jag gärna ha!

RC71
1/16/18, 5:05 PM
#2

Här är det vitt men det mesta yr omkring sedan kl 11. Ingen häst protesterade när lunchen serverades inomhus i dag . Var inte ens någon mening att försöka lägga ut hö för det skulle blåst till Grillby.

Upp till toppen
Annons: