Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 700 ggr
monsterpony
2018-02-24 07:49

God morgon24/2

Bara 10 månader kvar till jul… ;)

En blå himmel skymtar fram så trevligt. Jag har inte kollat termometern än, men det verkar kallt. Långpromenad eller skidåkning och så lite brödbak bör väl hinnas med. Annars bara ta det lugnt och inte jobba.

Annons:
RC71
2018-02-24 09:25
#1

Startar dagen med en Ipren .

Dock sovit som en stock så det verkar lovande så här långt .

Ska se om jag får fart på traktorn så jag kan köra in mer halm .  12 - är lite mer än vad den brukar föredra för att arbeta, så det får nog bli några timmar med motorvärmarkabeln i ..

Hur har ni det på foderfronten ?

Stor brist på både grovfoder och halm häromkring . Här fick vi in gott om fin halm men höskörden var ca 3/4 av normalt .  Jag tror det räcker, men är naturligtvis rädd om dom strån jag har .

Ha en fin lördag alla ! 🙂

liljegren
2018-02-24 15:30
#2

Blev ingen utställning. Haft en snorig unghäst och även om det bara var lite snor och det är rätt precis 3 veckor sen tyckte jag att det var dumt att chansa. Tur det för det hade varit rätt svårt att genomföra med två små barn själv. Mats har kört snö sen tiiiiiiidigt imorse. Mycket att fodret vi köpte har varit dåligt. Annars hade det varit lugnt. Nu har vi haft tur ändå för vi har fått tag på mer foder. Halm har det varit betydligt mycket svårare med. Har fått skarva med torv och spån även i ligghallarna.. men hellre det än att vi inte har foder.

Kjerulfia1
2018-02-24 17:28
#3

Idag blev det arbete på töm med ponnyn. Mycket trav och galopp i snön, jättehärligt !

GE
2018-02-24 17:52
#4

Promenerade hem från jobbet i morse. Minus 15  var det och trött var jag, så jag höll på att frysa sönder innan jag var hemma. Sovit alldeles för bra och länge, så det blev ingen tid över för riksbilderna. De kommer i morgon…

RC71
2018-02-24 19:01
#5

Någon som vet hur det gick för connemarorna på utställningen i Norrtälje i dag?

Sassenach
2018-02-24 20:57
#6

Önnarps Olivia fick 77878 = 37 Enda maran som kom till utställningen

Annons:
Märit
2018-02-25 21:19
#7

#1 Vår ordinarie leverantör hade så dåliga värden (lågt protein), så vi åker från Gävle till Karlholm och köper transporter med högproteinhö som vi ger kvällstid. Halm har vi inte köpt så mycket av i år. Vi brukar ha det när det är kallt och det har det nästan inte varit.

RC927
2018-02-26 10:47
#8

#1 I vårt inackorderingsstall är innehavarna osäkra på om höt räcker. De blev lovade att få köpa nånstans i norra Uppland, men sen återkom säljaren och sa att hans brorsa redan sålt det partiet! Lite orolig blir man ju! Halm verkar inte finnas heller! Är det nån som vet nån som säljer så kontakta undertecknad så kan jag vidarebefordra info. Vårt hö har lågt proteinvärde så jag ger potatisprotein till mina. Hoppas gräset kommer tidigt, men tittar man ut ser det inte så ut!

Upp till toppen
Annons: