Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 524 ggr
GE
3/12/18, 8:28 AM

God Morgon 12 mars

Regn och +1 och i morgon ska det snöa igen. Kan inte det här eländet ta slut snart? Det är rent tröstlöst! Något Heby blev det inte pga att inte bilen blev klar. Nu har jag blivit lovad att den ska vara det på onsdag. Det positiva är att det inte blir dyrt :)

Lilla Crystal Boy var iallafall duktig i Heby. Kom 2:a i LA, och nollade sen för sitt lag i LA. En annan kat B som tagit flera placeringar i år  är Love Tos (f-00 e Lofty Roderic u Tosca e Värnbergs Mercurius. Placerad reg LB i helgen med Ellis Ekholm i sadeln.

De förtjänar också lite uppmärksamhet. De tillhör ju rasen fastän de är små.

Annons:
RC71
3/12/18, 12:01 PM
#1

Töar för fullt här.

I dag blir det återbesök hos kiropraktor igen . Får säkerligen skäll då helgen innehöll alldeles för mkt snöskottning och annat fysiskt 😎. En ridtur i snön hanns också med .  Efter gårdagens styrelsemöte finns lite föreningsarbete som ska göras och lite vinterpäls ska nog krafsas av från ponnyerna .

Hej från Långarnö ! 🙂

liljegren
3/12/18, 5:41 PM
#2

Slask här med.. har en kam för hundar som är min bästa vän när hästarna fäller. Kände mig vågad när jag tog en torvbal idag när jag ströade.. men den var tinad. Jag gillar snön men ogillar att maken har snöjour. förra veckan jobbade han ihop nästan två heltidsveckor.. Treåringen är insutten och kan det mest grundläggande. vi ska återuppta löshoppningen när snön minskat. Planen är treårstest 18/8 här i Roslagen.

RC71
3/12/18, 6:35 PM
#3

Här används runda koskrapor . Perfekta att riva av päls med. Svettskrapa med tandad sida funkar också :)

Kjerulfia1
3/12/18, 7:41 PM
#4

Tö och dimma var det här. 

Jag och Melody fick sällskap av stallets veteran, ett halvblod på 21, ut i dimman på vallarna idag. Snön är rätt tung för dom, men vi skrittade och travade en del. Glad ponny som fick springa lite och hon skötte sig  finfint, inga egna krumelurer. Självklart skulle hon ju gå först, men sida vid sida (med bra avstånd såklart) funkar också bra. Går hon efter någon så blir hon så jäkla stark, inte skoj för mig eller henne.

Upp till toppen
Annons: