Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 581 ggr
RC71
3/21/18, 7:56 AM

Godmorgon 21 mars

Väldigt mkt vår om man låter bli att titta på marken eller termometern .

En vanlig jobbardag väntar på ridskolan och en verkning av unghäst på hemvägen .

Har inte blivit mkt hästaktiviteter  den senaste tiden utöver det dagliga . Kroppen är under "renovering " och orkar inte  riktigt som vanligt ännu  . Som uppfödare börjar man per automatik fundera på betäckningar och hingstval så här års . Finns det några här som går  i samma tankar ?🙂

Annons:
GE
3/21/18, 8:07 AM
#1

Svinkallt tidigare i morse, men nu är det bara -4.  Jag känner mig också trött och sliten pga vårt hemska schema, men snart ska det bli bättre :)

Funderar gör man ju, men inga betäckningsplaner för min del. Romantica behöver semin och en fritestad hingst. Jag hittade också drömkillen, men de ville inte testa honom, så det rann ut i sanden. Kanske lika bra det…

RC71
3/21/18, 8:09 AM
#2

#1 Vad trist !

Varför ville dom inte testa ? Det är ju små pengar i sammanhanget .

GE
3/21/18, 8:50 AM
#3

De tyckte att de redan lagt ut tillräckligt med pengar på andra tester förra året, men om intresse fanns från Connemarahåll, skulle de dock fundera på det till i år. Lite konstigt tänk kan jag tycka, eftersom många irländska ponnyer med okänd stam är Connemarakorsningar (eller rasrena) och kan bära på anlaget. Vilket jag också har förklarat.  Att inte det blev någon rusning på Connemarafronten förra året, kan ju till viss del bero på att han inte var testad. Så var det ju för mig och en annan som backade med sina ston pga det.

Hoppas att de förstår så viktigt det är, och testar honom i år.

liljegren
3/21/18, 11:14 AM
#4

Sol! Killarna sjuka. Den ena med förkylning o den andra ögoninflammation. Ja, jag har tänkt massor och är klar till viss del. Börjar även fundera över fölningarna. Det är ju lite skräckblandad förtjusning. Jag vet att det sällan blir fel, och ser man bara till att vaka och hålla koll så brukar det gå bra. Men i takt med att det börjar delas inlägg om ammor och moderslösa föl blir jag lite orolig.

GE
3/21/18, 5:24 PM
#5

#4 Antagligen samma virus men som slår olika. Krya på sig pojkarna!!

Även om det för det mesta går bra, vet man ju att det kan hända. Därför blir det väldigt oroligt att läsa om det som händer, men sen är det också så att samma annonser hamnar i flödet gång på gång eftersom de delas friskt. Låt bli FB ;)

Coromant
3/21/18, 7:14 PM
#6

Idag har det varit en dag med mycket häst aktiviteter. Morgonen började med fodring och utsläpp och efter det fick Chalmer nya skor. Efter lite lunchpaus stod sadelprovning på schemat. Vi provred ett antal sadlar och till slut enade vi oss om en som både Chalmer och jag trivdes bra med.

För en liten stund sen anmälde jag oss till våran första tävling i WE.

Annons:
Märit
3/21/18, 10:32 PM
#7

#6 Vad roligt att höra att du ska tävla WE. Här kämpar vi med att hindra takdroppet från att rinna rakt in i ligghallarna. Det finns inga hängrännor, men nu är det dags att fixa. Det är väl förhoppningsvis inte sista vintern med snö. Många har också dåligt med hö här och vi vet de som köper ända från Danmark. Vi köper från två håll eftersom vår ordinarie leverantör hade dåliga proteinvärden. Men det är arbetsamt att hämta en transport med 18-kilos balar varannan vecka. Hoppas på bra skörd i år. Det blir väl antagligen inte för torrt?

Upp till toppen
Annons: