Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 746 ggr
RC927
2018-04-21 13:26

God dag 21/4

Äntligen har jag varit i stallet,5 veckor efter min höftledsoperation ! Härligt att få känna stallukten och klappa på Mallan som var på väg ut för att gå lite ponnyridning vid gårdsbutiken. Pemberley såg jag bara i hagen, nyduschad och efter det nyrullad! Så var det stallmöte efter det!

Annons:
GE
2018-04-21 17:49
#1

Härligt och vilken bra tid att komma igång på (slippa snö och halka menar jag). Själv har jag gjort mitt första pass som timanställd på plåsterhuset. Det gäller ju att ro in lite fickpengar nu när man har blivit pensionär ;) Intet nytt under solen kan man väl säga om den natten, vi får se om det blir lika odrägligt i natt. Fina kvällar för ju med sig en massa extrajobb! Hoppas iallafall vara i så god form i morgon, så att jag orkar åka förbi dressyren på UPK och fotografera de Connemaror som ska vara med…

RC927
2018-04-21 19:24
#2

#1 Bilder ser jag fram emot, alltid kul! Jag går fortfarande mest med två kryckor, så det jag mest kan göra i stallet är väl prata! Men snart så….

Kjerulfia1
2018-04-21 19:53
#3

I veckan har det varit fullt upp i veckan med förberedelser inför morgondagens dressyrtävling. M och jag ska inte tävla utan jag är tävlingsledare. Det är första omgången av div II dressyr häst. Åtmistone en connemara med, Gräns Tiger. Från början var det två anmälda connemaror. Yr lovar cirka 10 grader, växlande molnighet och svag vind, så det blir nog bra. 

I torsdags var jag och Melody på tömkörningsträning för Anders Eriksson. Det var riktigt bra. Jag har sällan sett hoppetossan henne så avslappnad och fin på träning. Jag fick lite med mig hem både övningar för henne och lite att tänka på för mig själv, så nu ska vi se om vi inte kan fortsätta i samma takt. Det blir definitivt fler gånger och jag ser fram emot när nästa tillfälle ges.

Coromant
2018-04-21 22:05
#4

Vi har haft anledning att fira för Mikaelas bebis har kommit. En jätte söt och go liten kille.

Häst aktiviteterna rullar på. Idag har Chalmer varit på sin första hoppträning med Sofia, ponnyryttaren. Han är så duktig på alla sett.

Imorgon ska vi på ponnydressyr på Upk med China. Det blir första starten på länge men det är ett bra ställe och hon brukar trivas bäst på ute tävlingar.  Första starten för henne och Sofia.

Nästa helg har vi WE träning igen.

Märit
2018-04-22 08:06
#5

#4 Men vad roligt! Hälsa mamma och gratulera! Kul att China fått en ny ryttare på tävlingsbanan! Jag håller tummarna idag. Att Chalmer är en kanonhäst anade vi redan när han var vårt kanske finaste och sötaste föl. Tänk att han var en ”tuff vildhingst” under något år i sin ungdom. Sådan kontrast till det genomvänliga lamm han varit övrig tid.

monsterpony
2018-04-22 09:09
#6

#4 Grattis! Så kul. Förhoppningsvis en framtida connemara-ryttare… :)

Annons:
Märit
2018-04-22 20:08
#7

Om det var första tävlingen på China gick det ju riktigt bra! Grattis!

Upp till toppen
Annons: