Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1030 ggr
Märit
2018-05-07 10:26

Godmorgon 7 maj

För tre veckor sedan kunde barnen göra snögubbar. Nu solas det i bikini. Våra hästar borde nu ha insektstäcken! Alla! Har aldrig sett så mycket och så jättestora knott! Det måste vara en effekt av att våren hoppades över i år. Fläckvis svarta av knott! Vi brukar inte ens spraya våra connemaror! Halvblodet brukar ha bogskydd. Nu blir de uppätna efter två gräsinvänjningstimmar på rätt blåsig beteshage som nästan saknar träd!

Annons:
Kjerulfia1
2018-05-07 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Allt väl på kollot. Melody och polare går ju ute dygnet runt, men blir stödutfodrade eftersom de hinner äta ikapp det som växer :) 

Idag var jag och Melody ute tillsammans med granntösen på 10 och hennes B-ponny.  Det blev en ganska bra tur, jag var borta i drygt 1½ timme totalt, inklusive avlämning av barn med ponny. Melody är så lugn och avslappnad tillsammans med B-ponnyn, det är riktigt roligt att känna.

RC927
2018-05-09 08:57
#2

#0 Dessa jobbiga insekter! Fick höra att det var sådana hos oss också för ett tag sedan, men de verkar ha försvunnit!

Märit
2018-05-09 22:07
#3

#2 Ja, samma här! En kortvarig plåga. I princip var det främst två e m-kvällar, sedan försvann de. Just nu är jag frustrerad över alla trasiga linor i sommarhagarna. Engångslinor säger jag! Nog för att det fanns starkare (klart dyrare), men så där dåliga linor borde Granngården inte nedlåta sig till att överhuvudtaget saluföra!!!

RC71
2018-05-10 17:18
#4

Jag tänkte just på det häromdagen när jag gick o lagade lite staket . I min vinterhage sitter äkta franska elband från slutet av 80talet och stolparna är lika gamla. Det kallar jag kvalité. Visst var det dyrt i inköp men har varit otroligt slitstarkt.

Märit
2018-05-11 21:32
#5

#4 Ja just nu är jag beredd att köpa rep trots risken… Vi har haft det i vinterhagarna i alla år och det håller.

Upp till toppen
Annons: