Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 569 ggr
GE
2018-05-17 08:01

God Morgon 17 maj

Vilket underbart skön och sval morgon! Man ska väl inte klaga på värmen, men de senaste dagarna har varit lite för mycket för mig. Hoppas det här håller i sig över helgen. Lördag och söndag är det tävlingar på Jump Club, och jag tänkte kvista över båda dagarna. Skönt för hästarna om inte annat med lite svalare väder.

Annons:
monsterpony
2018-05-17 11:25
#1

Gratulerar med dagen till alla grannar i väst!

RC927
2018-05-17 11:53
#2

Ha en bra dag alla våra grannar i väst och deras hästar!

Paloma II
2018-05-17 22:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tävlingssäsongen är i full fart. Nu på lördag ska Becka och Mary till Jump Club. Mary (Becka) har problem att hoppa inomhus på tävling men första utomhustävlingen förra helgen flöt det på som det skulle förutom i LB:n där de blir störda av nästa ekipage som skulle hoppa- sen blev det inget bra. Ryttaren hörde sedan av sig till Becka och bad väldigt mycket om ursäkt. Mary har även varit inne på ett vet.check för att kolla att allt var okej - det fanns inget att anmärka på 🙂 Paloma ska till Bälinge på söndag och hoppa förklass och lagklassen i division 3. Det är 80 cm så det seglar hon över utan några problem 🙂 Lite pirrigt är det då det är ungefär ett år sedan hon var ute men hon hoppar väldigt glatt här hemma och Becka har inte mycket om att säga om tempot. Det är så skönt att alla hästarna i stallet nu går i gräshagar- så det blir mindre stalljobb för mig.

GE
2018-05-18 19:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Då ses vi i morgon! Får väl passa på och fotografera allt som rör sig, för 25 maj träder den nya lagen (GDPR) in. Då får man inte längre publicera ett foto där en person kan identifieras, eftersom det räknas som en personuppgift.  Jaja, man får väl pixla bilderna, för begära tillstånd hos alla man fotar orkar man ju inte….

Undrar hur equipe webshop kommer att se ut sen? Ryttare/målsman måste lämna skriftligt tillstånd annars kommer inte bilderna att publiceras där.

Paloma II
2018-05-19 20:39
#5

Där är Mary 🙂 Jag har fått från Equipe att godkänna att Becka ska ska fotograferas - så de verkar ha kommit på ett sätt.

GE
2018-05-20 06:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#6 Ja, det ska bli spännande att se hur det kommer att fungera. Arrangören måste också godkänna att equipe hanterar personuppgifterna. 

Förhoppningsvis blir det inga större problem för fotografer som är anslutna till equipe, däremot för alla oss andra som fotograferar. Jag fick en del tillstånd igår, och jag tror inte det är något problem att få det heller. Tyvärr hinner man ju inte på alla och kan fråga. Hann inte fråga er tex, men eftersom det inte är den 25:e ännu, lägger jag upp en opixlad bild här :) Vilken skillnad från Jälla!!

Annons:
Paloma II
2018-05-20 11:18
#7

#6 Mary trivs bättre ute- hon verkar inte trivas inne, eller är det ryttaren som har hjärnspöken måntro? Vilken fin bild på Rebecka och Mary 🙂 Det är helt okej för mig att du fotograferar Rebecka när hon tävlar Mary eller Paloma.

Upp till toppen
Annons: