Annons:
Etikettallmänt
Läst 583 ggr
Mellanbror2004
5/24/18, 8:22 AM

God Morgon 24 Maj

Känns lite tråkigt att årets bästa månad rusar så fort och bara har en vecka kvar nu. Förstår att många som skördar eget foder börjar bli lite oroliga då det är knalltorrt överallt nu, åtminstone hos oss. Det är inte utan att man vill ha regn både för det och för en uppfräschning. Mina pållar har nu gått ute i tre veckor, stallet blev alldeles för varmt och numera är det termometer som gäller och inte almanacka.

Det härligaste anser jag är att de blir så himla flockiga när de går tillsammans dygnet runt. Vi knöt ju an en äldre hage till vår skogshage och det är perfekt, men nu är det knapert så jag ger hö. Det enda som är jobbigt, är promenaden tillbaka efter träning, jag pustar och de bara trummar på, blanka och fina efter den svala duschen, och så bang ner i dammet, bästa täcket. Såg att vi var rätt många till utställningen i Norrtälje, jättekul. På vinterutställningen låg jag nerbäddad så det var inte mycket att hurra för då😢, Ha det gott!

Annons:
Coromant
5/24/18, 2:39 PM
#1

Varmt och torrt, nu skulle det vara skönt med regn.

Vi har WE tävling på Upk nu på söndag och där jobbas det med banorna för fullt. Salt och bilar med vatten fixar ett bra underlag.

Den här gången ska vi försöka vara lite snabbare i speeden nu när jag vet hur det går till.  Vi har också kommit med till nästa del tävling i Gävle där vi har varit reserv.

Chalmer har börjat tävla ponnyhoppning lite smått med Sofia och dom  tränar för Mats Samuelsson på Jälla.

China har också varit på ponnytävling i dressyr och gjorde en fin start, första utanför placering. Utställningen för China närmar sej, kul med flera connemaror.

RC71
5/24/18, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Lurad ! Denna lilla prinsessa stod i hagen i morse. Torr och pigg :)

RC71
5/24/18, 9:21 PM
#3
RC71
5/24/18, 9:22 PM
#4
RC927
5/24/18, 9:55 PM
#5

#2 Grattis! Vilken söting! Härstamning?

GE
5/24/18, 10:33 PM
#6

#2 Grattis till en stadig liten fröken!

Annons:
GE
5/24/18, 11:04 PM
#7

På förmiddagen höll jag på med redigering av bilderna från Jump Club. När jag skulle stänga av datorn, ville Windows uppdatera sig. Jag tryckte på update och restart, och efter det fungerade inte Photoshop! Fick upp en ruta där det stod att det inte fanns tillräckligt med RAM minne, och så stängde programmet ner. Jag vet ju att jag har det, så det måste ha hänt nåt i själva uppdateringen. Jag tog och avinstallerade uppdateringen, men det hjälpte inte ett dugg, och när jag stängde av datorn började den uppdatera igen! Tillbaka på ruta ETT alltså!!

Nu har jag precis kommit hem från ett akut inhopp på "näran", och ska försöka få ordning på det här. Jag hade tänkt att göra en systemåterställning, men det går inte eftersom det inte finns några tidigare återställningspunkter. Jag ska istället prova med att återställa Windows till den tidigare versionen. Det måste ju vara i den här nya som felet ligger, eftersom allt fungerade i morse. Håll tummarna att det går!!

I morgon tänker jag faktiskt dansa regndansen. Det börjar bli torrt i backen nu!

GE
5/24/18, 11:44 PM
#8

#1 Lycka till på söndag!

monsterpony
5/25/18, 6:19 PM
#9

#2 När allt går enligt plan måste det vara härligt för dem att få föla ute. Grattis till sötnosen!

RC71
5/26/18, 10:12 AM
#10

Tack alla ! Far är Castle Verdi, mor Kilconly Chaitriona. Morfar All smoke Perfekt väder för ett litet föl nu :)

RC71
5/26/18, 10:13 AM
#11
Upp till toppen
Annons: